Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

70 nummer, fastnet nummer ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har lige bestilt fri tale ved et teleselskab men af en eller anden grund mener de at et 70 nummer er et service nummer og ikke et alm. fastnet nummer, så det åbenbart ikke er inkl. at ringe til dem. Et lille udpluk fra TDC som styre 70 serien. 

Almindelig takst
Det koster det samme at ringe til et 70-nummer i Danmark som til et almindeligt fastnetnummer fra en fastnettelefon.

http://erhverv.tdc.dk/enterprise/element.php?dogtag=e_prod_tel_es_nr

Jeg håber lidt der er nogen af jer der kan give mig en god forklaring, for jeg forstår det ikke. Og en lille opfordring til jer der har et 70 nummer til jeres virksomhed :) 

 

  

Mvh.

Jesper

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

70 numre er et servicenummer, så selvom du ringer ind på en fastnet telefon, så er det stadig et servicenummer. 

Om teleselskaberne har dem inkluderet eller ej i deres pakker er individuelt. Men taksten er det samme som for et almindelig fastnetnummer såfremt der takseret for det. 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

70 numre er service numre, men taksten må højest være det samme som til fastnet.
Kotumen med at man skal betale "normal" takst er en kotume som nogle teleselskaber startede for nogle år siden og er lidt svinsk, hvis du spørger mig :)
Det er rent en metode for at tjene flere penge :) 

Og udover at dine kunder skal betale for at ringe til 70 numre koster de også mere end normale numre! 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus Lindau:
Kotumen med at man skal betale "normal" takst er en kotume som nogle teleselskaber startede for nogle år siden og er lidt svinsk, hvis du spørger mig :)

Jeg er en smule enig i dig, i at nogen ting virkelig bliver skjult godt, men omvendt set så synes jeg også det er kundens ansvar at sætte sig ind i hvad abonnementet rent faktisk indeholder. Og ikke kun hvad der bliver slået op med.

Og forresten kan jeg da nævne de første fem ting, som er mere svinske end det her. 

Janus Lindau:

Det er rent en metode for at tjene flere penge :) 

Teleselskaber er en virksomhed ligesom alle andre virksomheder, så ja selvfølgelig er det for at tjene penge. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)