Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NemID medarbejdersignatur

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er en NemID medarbejdersignatur for noget, og hvad bruges det til?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Medarbejdersignatur er en digital signatur for firmaer, til login til offentlige steder, f.eks. Skat.dk, web.reg, søgning om lønrefusion m.v. Det bruges istedet for NemID kodekort. Hvorfor de har lavet det, skal jeg ikke kunne sige, det er møg bøvlet at tilmelde sig, men det er desværre nødvendigt i mange henseender.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:
det er møg bøvlet at tilmelde sig,

Det er en meget smuk og blid formulering af de faktiske omstændigheder.Cool

Hans

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha tak Hans :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

Medarbejdersignatur er en digital signatur for firmaer, til login til offentlige steder, f.eks. Skat.dk, web.reg, søgning om lønrefusion m.v. Det bruges istedet for NemID kodekort. Hvorfor de har lavet det, skal jeg ikke kunne sige, det er møg bøvlet at tilmelde sig, men det er desværre nødvendigt i mange henseender.

Det skal siges, at du kan modtage et NemID nøglekort. Så du vil bruge det, som du normalt kender det til privatbrug (skat.dk, bank, login på hjemmesider osv.). 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus - min erfaring er, at det desværre ikke er tilfældet med alt, f.eks. kan jeg ikke få lov til at logge på min tast-selv erhverv med NemID nøglekort til virksomhed, og hvis jeg bruger mit private NemID nøglekort, kan jeg ikke indberette moms for kunder den vej. Mener heller ikke du kan bruge Nøglekortet på webreg.dk til virksomhed, men skal have en medarbejdersignatur.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Suzanne.

Jeg har ikke oplevet problemer nogen steder. Hverken bank, skat, webreg eller andre offentlige services.

- Mit nøglekort er min medarbejdersignatur. Da jeg oprettede medarbejdersignaturen valgte jeg at få et nøglekort.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Strange. Jeg har også et nøglekort til firmaet, og det har ikke virket på de sider, så måtte den sure vej igennem medarbejdersignatur-helvedet - det virker til gengæld nu perfekt, og kan endda tage det med på usb-stift :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den morsomste detalje, jeg har oplevet med det, er man i en enkeltmandsvirksomhed skal have både en administrator og en medarbejder. Jeg kan ikke logge på Refhost, som er et system til lægehenvisninger (min kone er fysioterapeut) med administrator-ID'et. Det SKAL være medarbejderen. Min kone har altså måttet oprette sig både som administrator og som medarbejder med to forskellige adgangskoder - naturligvis.
Undervejs i tilmeldingsprocessen mangler der tilbagemeldinger på, om systemet har godtaget ens indtastninger.

Hele systemet er bøvlet og uhåndterligt.
For min kones virksomhed ville det have været naturligt blot at koble hendes personnummer og hendes personlige nøglekort til virksomheden. Virksomheden er jo i forvejen kun hende.

Nå - pyt - nu bliver det jo weekend - ha' det godt alle sammen.

Hans 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

Strange. Jeg har også et nøglekort til firmaet, og det har ikke virket på de sider, så måtte den sure vej igennem medarbejdersignatur-helvedet - det virker til gengæld nu perfekt, og kan endda tage det med på usb-stift :)

Så længe det virker perfekt, så er alting godt.

- Det er typisk en lang process igennem det offentlige, men det betaler sig ofte i sidste ende.

Nemid har både en mulighed for Nøgleviser og Hardware på usb (dog med visse begrænsninger).

God weekend :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)