Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grossist og webbutik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er der nogen herinde der har erfaring med både at være grossist samtidig med at i sælger at i har en webbutik hvor i sælger BtC?

Jeg er interesseret i alle slags erfaringer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 10:43

Hej Henriette.
Ja hvad specielt tænker du på.
/Thomas.

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:44

Hej Henriette.

Jeg personligt ville aldrig handle hos en virksomhed som både er Grossist og har en webshop der sælger til alm private kunder, så bliver du jo konkurrent til dine egne grossist kunder, og du bestemmer jo stort set deres priser, og du kan bare lægge dig under deres priser hvis du ville, du bestemmer jo også deres leverings tid og sådan, Så mig som virksomhed handler ikke med en grossist som også sælger lige til mine kunder.

Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 11:11

Hej Ronnie,

Jeg respekterer naturligvis din mening, men jeg tror måske du er en smule misinformeret. Er du egentlig klar over, at stort set "alle" grossister handler på den måde? 

Hvis vi siger, at alle handler med deres kunder på den måde du ligger op til, så er det klart, at det er et problem, og så overlever de ikke længe. Har du et fornuftigt forhold til alle dine kunder er det absolut ingen problemer. Nogle af de store grossister fungerer altså på den måde, og de er endda børsnoteret. 

Så nej, jeg ser slet ingen problemer med det. Hverken for grossisten, erhvervskunden eller slutbrugeren. Så selv om du siger, at du ikke vil handle med en sådann grossist, kan det være at du allerede gør det i dag :-)

/Thomas

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 11:18

Hej Thomas,

du rammer den lige i øjet ;-) Vi ville jo skyde os selv i foden, hvis vi underbyder vores nuværende BtB kunder. Vi har et rigtigt godt forhold til vores kunder.

Det jeg er interesseret i at høre lidt om, det er hvis der er nogen derude som arbejder sådan i dag. Hvordan har i så båret jer ad med ikke at frastøde jeres BtB kunder?

Sælger i varen dyrere på jeres hjemmeside, eller har i ændret produktet??

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 11:32

Jeg ved godt at mange gør det, men jeg kunne aldrig finde på det, hvis jeg var grossist i dag, jeg har været grossist i flere år, inden jeg solgte min tidligere virksomhed, og handlet ikke med private.

jeg ved at en af mine tidligere konkuleger som har været her i mere end 40 år, lavet en webshop og begyndte at sælge til private, og over de første 6 mdr, der mistet de over 50 % af deres BtB kunder og har måtte gå tilbage igen.

det kan godt være at jeg handler med nogen grossister som også sælger til private i dag, men hvis jeg opdager det, så finder jeg nogle andre at handle med, men lige for mig er det ikke noget problem, for jeg sælger ikke nogen vare og køber ikke af vare af folk som sælger til private, for vi laver børne TV og det er der ikke mange private som køber Wink

Men som jeg også skrev i det første indlæg, så er det bare min personlige mening, Henriette ville jo godt høre alle slags erfaringer 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 11:36

Ja jeg vil rigtigt gerne høre alles erfaringer, gode som dårlige.

Hvis vi springer ud i det, så vil vi gå efter en målgruppe, som ingen af vores nuværende kunder sælger til. Vi vil på ingen måde gå vores kunder direkte i bedene.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)