Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fremlæggelse af ide(HURTIG :) )

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig med det de andre skriver. Hvis du ikke tør dele din ide - så bliver det aldrig til noget. Og det er DIG der har motivationen for at få den til at lykkes, så selvom de mod forventning skulle forsøge at stjæle din ide, så vil du sikkert stadig kunne lave det samme 10 gange bedre. Fordi det er din ide og dig der er motiveret!

Prøv at lyt til det her podcast - i slutningen fra 1 time og 4 minutter og frem, der snakker de om netop den problematik... de har nogle rigtigt gode pointer! http://www.smartpassiveincome.com/startups-mindset-john-saddington/ 

\Mikkel

Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej redsating

Det er en balancegang hvor meget man skal fortælle om enes ide.

Har du vendt din ide med dine nærmeste? det er altid en god starter:-)

Det som du altid skal have i baghovedet, hvis du har fortalt det til dine nærmeste. 

Det er at de ønsker at du skal have succes - men det er bare det at de har ikke været inde i dit hovedet og 

kan gennemskue om der nogle faldegrupper eller andre forudsætninger som gør at det er vanskelig:-)

Derfor er det vigtigt at sparre med nogen som kender hele processen eller forstår sig på det:-)

june

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk en gang fået stjålet en idé - eller faktisk et idékatalog - af en virkelig stor dansk virksomhed.

Jeg har tænkt meget over, hvad jeg kunne have gjort anderledes, og jeg er kommet frem til, at jeg aldrig havde en chance i den sag.

Måske kunne jeg have ført en retssag og bevist, at de havde stjålet ideen.
I heldigste fald, ville jeg så have fået en økonomisk kompensation, som de havde råd til.
Jeg havde fortsat mistet min idé, og det ville have kostet tonsvis af energi og søvnløse nætter at forfølge sagen - med risiko for at tabe.

Jeg begik to fejl:

1. Jeg havde ikke tænkt mig selv ind i ideen, så alt kunne gennemføres uden min medvirken.
2. Jeg stolede på én, jeg ikke kunne stolet på, uden at overveje, hvad hans personlige interesse i at stjæle fra mig var.

Well - det er mange år siden, og jeg har alligevel fået mad hver dag i den mellemliggende periode.

God vind.

Hans

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)