Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af til. i england - trække moms ud?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal snart til england, og overvejer at købe en ny firmatelefon, som ikke er på markedet i DK. Jeg er ldit i tvivl omkring momsen, for hvis jeg ikke kan trække den fra, så kan det ikke svare sig.

Hvis jeg går ind i en butik i London, så vil de vel ikke trække momsen fra der ved fremvisning af mit CVR-nr? Er det noget man ordner i lufthavnen, når man er kommet hjem, eller eller kan det slet ikke svare sig?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jaidee

Har de en onlinebutik, kan du vel købe den der?

Når du opgiver dit cvr. nummer til onlinebutikken ved bestilling, skal de fakturere dig uden engelsk moms.

Men ved selvfølgelig ikke om de kan afvise dit køb, da det er et B2B-køb.

Håber, det kan bruges og god dag :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, om du kan ordne det i lufthavnen, og få momsen retur. Men du kan i hvertfald søge momsen retur når du kommer hjem. Dette gøres vist via tast-selv-siden på Skat.dk. Jeg har endnu ikke prøvet det, så ved ikke hvor besværligt det er, men det lidt jeg har set, virker rimelig intuitivt.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Håber, at alt er vel?

Det med lufthavnen er vist kun for personer bosiddende uden for EU, tænker jeg.

Mht. at søge momsen tilbage, skal man være opmærksom på, at der en nedre grænse for, hvor meget man kan ansøge om at få tilbage betalt.

For UK skal momsen udgøre mindst £ 35 set over et kalenderår. Er momsen mindre end dette beløb, set ovet et kalenderår, kan man lade UK momen indgå i driftsregnskabet som en udgift på lige fod med telefonen.

Håber også, at dette kan bruges :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for svar.

Dvs. at jeg køber den derovre, og så når jeg kommer hjem søger refusion hos skat og får de 19-20% tilbage?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis den er over 50 Euro momsen - omsat til £ så bør du kunne få den refunderet ved at søge om det når du er logget på, under punktet moms - eu refusion. 

Husk det gir beskatning af fri telefon men det har du sikkert så i forvejen og så bliver det jo ikke mere OG tænk meget over garantireparationer - men har du sikkert også være igennem Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)