Jeg må jo desværre nok erklære mig enig. Nu, hvor jeg sidder og tænker over det, så er de sidste mange indlæg jeg har lavet på Amino i tråde, hvor jeg pænt beder folk, som vil have support i Meebox, om at skrive til Meebox, og ikke herinde. Lidt sørgeligt, at det er nødvendigt at jeg skriver det, men også at det er alt jeg har skrevet herinde det sidste stykke tid. Det skulle dog ligne Amino (her taler jeg om communitiet) dårligt, hvis ikke der blev "rettet op" på det igen, og jeg igen bliver noget mere aktiv herinde! |
Skal jeg vaske mine skalpeller hver gang jeg har opereret?
Også derfor jeg syntes det er godt cookie har lavet en blog hvor han har indlæg så når det samme spørgsmål kommer op for 10 gang samme dag, sender han link til indlæg. Til amino: som med mange andre knapper på hjemmesider når man ønsker en handling, kæmpe stor knap i alle rengbuensfarver i toppen af skærmen med søgefelt under og tekst - hvor der står: søg her, dit svar er 98% sikkert besvaret. ( eller lign) Der er åbenbart ikke nemt at finde og meget nødvendigt at gøre noget ved alle generale spørgsmål er jo besvaret. Man burde lave betaling til siden og i mindre abbonementer, kan du ikke ofre et par hundred på at få hjælp og adgang til dette iværksætter bibliotek er man alligevel ikke seriøs med sine planer. Vil være godt for aminos penge pung, debatten og alle som ønsker bruge det seriøst. Til den sjove historie, så lign samtale, en søger hjælp til opstart at golfudstyr som igen den 10 den dag, hvortil en anden svarer med et link til en som har webshop med golfudstyr og skriver han sikkert gerne vil hjælpe hvem er det der hjælper sin konkurrent igang og hvorfor skulle vedkommen virkelig gøre det om man spørger pænt eller ej. Du får jo ingen til at lave en liste med leveredører, gode ideer osv. Det er forretning vi snakker om ikke en strikkeklub. |

God pointe med dette ”skalpelindlæg”. Det skærer lige igennem… Jeg har også spekuleret over hvorfor en del indlæg totalt mangler den der første indskydelse…”jeg-tror-jeg-googler-det-først-inden-jeg-skriver-et-indlæg-på-Amino”…. - Er det fordi indlægs skriveren er ung og måske mangler erfaring? Både erhvervserfaring og livserfaring? - Er det fordi det er en generel tendens i samfundet at man forventer at få hjælp til det hele? ”Jeg forventer at du laver en liste til mig så jeg nemt og enkelt kan kopiere din virksomhedsidé”. - Er det fordi der er nogle arbejdsløse lønmodtagere hvor dagpengelinen er ved at løbe ud, så nu prøver man at skifte spor og blive selvstændige? - Eller er det noget helt andet? Jeg synes det er det som er det smukke ved Amino. At det er en spejl af hvad der rør sig derude af tanker og idéer med hensyn til at starte og drive en virksomhed. Tror ikke at man kan ”rette op på” det generelle diskussionsniveau. Det er som det er. På godt og ondt. /Bengt |
Der er nogle enkelte personer som er ganske støjende og dem arbejder vi på at stoppe. Martin
|