Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første ordre fra Kina -> Told dokumentation????

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Min første ordre fra Kina, er nu landet i Danmark. JUBIII :-) 

Nu kan jeg se i track and trace at jeg skal indsende nogle told papir, men hvordan gør jeg lige det?

jeg har handlet igennem Aliexpress, godt nok som privat person, men er registeret import virksomhed.
Kan ikke finde fakturaen på aliexpress?

Er der en der hjælpe mig lidt igang? :-) 

Morten 

Blackface.dk -> Billig blackmask

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:38

Hej Morten,

Hvor i Track and Trace har du set, at du skal indsende told papirer? _normalt_ når man handler via aliexpress, klarer afsender toldpapirerne, med mindre man angiver andet.

Hvis transportfirmaet (DHL, FedEx etc.) ikke kan se, du er importørregistreret, så håndterer de tolden for dig, og opkræver som regel et gebyr for det. Desuden skal du betale ved levering.

Hvis transportfirmaet derimod har registreret din importørregistrering, sender de toldpapirerne ind til SKAT, og du vil modtage en opkrævning fra dem efterfølgende (der plejer at gå en 7 dage).

Sådan har det i hvert fald været de gange jeg har købt derfra (både før jeg blev importørregistreret og efter).

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 18:42

Hej Tobias 

Tak for dit svar..

2 af ordre er med gratis fragt - den sidste er med EMS.

Hvis jeg tracker det på postdanmark.dk står der "afventer eksport dokument" hvad skal jeg så gøre? :-)

Blackface.dk -> Billig blackmask

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 18:57

Tag screenshot af ordreren fra aliexpress.com med pris og beskrivelse og send ind til dem, samt bankudskrift fra det trukne beløb - Det virker fint når man ikke har kvitteringen. Du får med garanti et brev en af dagene, som fortæller hvordan du kan sende det til dem.

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:12

Morten Johansen:

2 af ordre er med gratis fragt - den sidste er med EMS.

Se, det har jeg så ikke lige prøvet. Men det undrer mig, at toldpapirerne ikke fulgte med.

Men gør som Martin skriver - tag screenshot, eller brug proforma fakturaen hvis sælger har sendt sådan en, og send den ind til post danmark. Du kan også ringe ind til post danmark, de har vidst døgnåbent - de burde kunne hjælpe dig.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:44

Tobias Knudsen:

Se, det har jeg så ikke lige prøvet. Men det undrer mig, at toldpapirerne ikke fulgte med.

Men gør som Martin skriver - tag screenshot, eller brug proforma fakturaen hvis sælger har sendt sådan en, og send den ind til post danmark. Du kan også ringe ind til post danmark, de har vidst døgnåbent - de burde kunne hjælpe dig.

Det kræver, at afsender sætter EKSTRA dokumentation på forsendelsen. Man anbefaler normalt tre kopier af faktura/pakkeliste. 

Bemærk at når du importerer som privatperson, må varerne ikke lovligt videresælges. 

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 08:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Afsender mærker næsten altid tolddeklarationen med "samples 10 USD", og den hopper tolderne selvfølgelig ikke på.
PostDanmark håndterer EMS's indfortoldninger, og PostDamark åbner næsten alt, så de ved udemærket hvad varerne ca er værd. De medfulgte pro forma faktura har sikkert være urealistiske.

Du skal kontake PostDanmark (du har nok et brev om et par dage), hvor du skal vise kvittering på hvad du har betalt for dem. (Paypal eller bank udskrifter). Du får så en regning på told og moms + 155 kr ex moms indfortoldningsgebyr

Med venlig hilsen
Jan Pham
PHAM Logistics ApS

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:19

@Jan > PostDanmark åbner langtfra alt.. De tager tilfældige prøver, prøver baseret på varekoder og prøver baseret på en statistisk analyse af modtager og afsender.

Men det er en brøkdel af pakkerne, som ryger til kontrol ift. hvor mange pakker som går igennem systemet dagligt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23

Jacob:
det er en brøkdel af pakkerne, som ryger til kontrol ift. hvor mange pakker som går igennem systemet dagligt. 
men er man importørregistreret og ikke følger reglerne for korrekt import og fortoldning, vil man så få ørene ganske grundigt i maskinen, så som importørregistreret skal man helt enkelt sikre at importen følger reglerne - og at ens leverandør mærker varen korrekt til virksomheden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)