Hvor i Track and Trace har du set, at du skal indsende told papirer? _normalt_ når man handler via aliexpress, klarer afsender toldpapirerne, med mindre man angiver andet.
Hvis transportfirmaet (DHL, FedEx etc.) ikke kan se, du er importørregistreret, så håndterer de tolden for dig, og opkræver som regel et gebyr for det. Desuden skal du betale ved levering.
Hvis transportfirmaet derimod har registreret din importørregistrering, sender de toldpapirerne ind til SKAT, og du vil modtage en opkrævning fra dem efterfølgende (der plejer at gå en 7 dage).
Sådan har det i hvert fald været de gange jeg har købt derfra (både før jeg blev importørregistreret og efter).
Tag screenshot af ordreren fra aliexpress.com med pris og beskrivelse og send ind til dem, samt bankudskrift fra det trukne beløb - Det virker fint når man ikke har kvitteringen. Du får med garanti et brev en af dagene, som fortæller hvordan du kan sende det til dem.
2 af ordre er med gratis fragt - den sidste er med EMS.
Se, det har jeg så ikke lige prøvet. Men det undrer mig, at toldpapirerne ikke fulgte med.
Men gør som Martin skriver - tag screenshot, eller brug proforma fakturaen hvis sælger har sendt sådan en, og send den ind til post danmark. Du kan også ringe ind til post danmark, de har vidst døgnåbent - de burde kunne hjælpe dig.
Se, det har jeg så ikke lige prøvet. Men det undrer mig, at toldpapirerne ikke fulgte med.
Men gør som Martin skriver - tag screenshot, eller brug proforma fakturaen hvis sælger har sendt sådan en, og send den ind til post danmark. Du kan også ringe ind til post danmark, de har vidst døgnåbent - de burde kunne hjælpe dig.
Det kræver, at afsender sætter EKSTRA dokumentation på forsendelsen. Man anbefaler normalt tre kopier af faktura/pakkeliste.
Bemærk at når du importerer som privatperson, må varerne ikke lovligt videresælges.
Afsender mærker næsten altid tolddeklarationen med "samples 10 USD", og den hopper tolderne selvfølgelig ikke på. PostDanmark håndterer EMS's indfortoldninger, og PostDamark åbner næsten alt, så de ved udemærket hvad varerne ca er værd. De medfulgte pro forma faktura har sikkert være urealistiske.
Du skal kontake PostDanmark (du har nok et brev om et par dage), hvor du skal vise kvittering på hvad du har betalt for dem. (Paypal eller bank udskrifter). Du får så en regning på told og moms + 155 kr ex moms indfortoldningsgebyr
@Jan > PostDanmark åbner langtfra alt.. De tager tilfældige prøver, prøver baseret på varekoder og prøver baseret på en statistisk analyse af modtager og afsender.
Men det er en brøkdel af pakkerne, som ryger til kontrol ift. hvor mange pakker som går igennem systemet dagligt.
det er en brøkdel af pakkerne, som ryger til kontrol ift. hvor mange pakker som går igennem systemet dagligt.
men er man importørregistreret og ikke følger reglerne for korrekt import og fortoldning, vil man så få ørene ganske grundigt i maskinen, så som importørregistreret skal man helt enkelt sikre at importen følger reglerne - og at ens leverandør mærker varen korrekt til virksomheden
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER