I forbindelse med min musikblog har jeg ledt med lys og lygte, men jeg har desværre intet fundet.
Det tætteste vi kommer noget, der kan bruges, er Viagogo - her kan der købes koncert- og festivalbilletter. Jeg mener dog, at Roskilde har været ude og advare mod netop Viagogo pga falske billetter... Personligt har jeg brugt siden én gang, hvor jeg købte billetter til en koncert i UK, det virkede fint.
Deres program er hos Tradedoubler :)
Tradedoubler har både Viagogo og ARTE Udland. Jeg har købt billetter fra Viagogo to gange, og flere af mine venner har også købt billetter uden problemer. Også for ret store beløb (billetter til Barcelonas Champions League-kampe osv.).
De største problemer med billethajer opstår i forbindelse med Justin Bieber-koncerter og lignende, men sådan er det jo også på DBA og alle mulige andre steder. Viagogo har primært fået en hård medfart i medierne, fordi det er firma, der bliver styret fra Schweiz/UK. Det er en handelsplatform, hvor du kan brænde nallerne, ligesom du kan alle mulige andre steder.
Du skal selvfølgelig være vaks, men jeg ville ikke tøve med at bruge Viagogo. Du skal selvfølgelig bare informere dine brugere om, at der - i forbindelse med koncerterer med kæmpenavne - kan være plattenslagere på spil.
Mht. Roskilde Festival, så sælger billetterne nærmest sig selv. Der er med andre ord ikke behov for at bruge krudt på affiliate-markedsføring.