Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bærbar skal jeg vælge? - opstart af ny virksomhed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt ny i det her, men fik at vide jeg nok kunne få god hjælp på Amino :) 

Jeg er i gang med at starte en webshop, men jeg har kun selv en lille netbook som nok ikke er helt optimal at arbejde fra. Jeg tænker derfor at jeg skal have en ny bærbar, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe en brugt som er lidt billig, da jeg jo ikke har så meget at købe for, her i opstartsprocessen eller om jeg skal investere i en helt ny så jeg er sikker på at der ikke er problemer med den jeg har købt. JEg tænker bare, at det skal være en der er god nok til lagerstyring og til at skrive på webshoppen osv. når jeg når så langt :) 

Kan i hjælpe mig med fordele og ulemper ved at købe en brugt eller gammel? :)

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 14:28

Hej

Jeg køber altid den billigste, som de har i føtex, fona osv til 3000 kr. Den plejer at være udemærket til, at opdatere webshop, gå på nettet og andre almindelige ting.

Skal du lave grafik, så skal den være større.

mvh

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 14:39

Hej.

Du kan snilt købe en bærbar til 3-4000 hvis du bare skal have den stående hjemme på bordet og lidt i sofaen.
Men skal du på farten, eller bare godt kan li kvalitet, så kan du overveje at købe f.eks. en renoveret/refurbished bærbar.
Den er måske knap så hurtig som den nyeste model i butikken, men til gengæld kan du få en hvor byggekvaliteten er i orden!

Personligt foretrækker jeg en lidt langsommere PC men hellere en af bedre kvalitet til gengæld.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:39

Super fedt! Jeg har faktisk aldrig vidst at der var noget der hed "refurbished"/tænkt over at man kan købe renoverede bærbare i DK. Men jeg har undersøgt det lidt og kigget lidt på den her: http://www.datamarked.dk/?id=950&recordid=5402 - og jeg tænker at den er sådan forholdsvis billig i forhold til kvalitet, eller?

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 13:52

Jeg ville vælge en lenovo.

Ja den er lidt dyere end nogle af de andre, men du slipper også for at skulle skifte computer i tide og utide pga. dårlige komponenter.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 14:09

Hej

Du kan evt. kigge på hwt.dk og hol.dk der kan man også godt finde noget udmærket udstyr på forums, hvis du ikke har noget imod brugt udstyr.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 14:19

Naraka:
Super fedt! Jeg har faktisk aldrig vidst at der var noget der hed "refurbished"/tænkt over at man kan købe renoverede bærbare i DK. Men jeg har undersøgt det lidt og kigget lidt på den her: http://www.datamarked.dk/?id=950&recordid=5402 - og jeg tænker at den er sådan forholdsvis billig i forhold til kvalitet, eller?

Det virker som en fornuftig maskine, 1 time på batteriet kan måske være lidt i underkanten.
Men hvis du stort set ikke skal kører på batteri så er det helt fint.

Min kone har overtaget min egen T400, som jeg selv har brugt troligt hver dag i mere end 2 år, den spiller stadig fint.
(Har kunder der bruger deres på 4 år nu.)
Så den skal du nok blive glad for.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 16:03

Jeg kan personligt anbefale Packard Bell (har selv en) købte en 17" til 3500kr for 3 år siden, og den virker stadig fint, pt bruger jeg den som "kontor" maskine på arbejde, hvor den står tændt 10 timer om dagen.

Batteriet holder stadig ca 3 timer til kontorbrug ved fuld opladning, selv efter 3 år, samt den er meget robust bygget, dog ikke verdens hurtigste, men langt på højde med en core2duo til kontorbrug.

Købte min på coop webshop, men de er desværre blevet ret dyre med elektronik nu.

Dog kan jeg også sige at Toshiba er noget du skal holde dig fra, de er rigtig ringe bygget, og bliver tit så varme, at man ikke kan sidde og skrive på dem, da de har bygget cpu'en lige under hvor man ligger med håndfladen når man skriver.

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 16:19

Det virker som en ok maskine... det er dog en noget ældre model. De er på W540 nu... 

Fra København
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 16:46

Dette emne er en smagssag, personligt ville jeg have valgt en mac, også selvom den er renoveret, da der er god batteritid, det er en hurtig computer samt den er god at designe på. Men hvis du er vant til en windows, så er det nok det du skal købe. 

Mine erfaringer siger dog at en windows computer, tit har problemer og bliver langsomme efter nogen tid.

Mvh.

VisionVentures.dk - Vi investerer kapital, kompetencer og tager aktivt ejerskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)