Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerfordeling og indskud i opstarsfase.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte et ApS selskab med 3 kammerater.

1. mand kommer med webdesign og sine gode forbindelser.

2. mand lægger 100.000 kr for at være med.

3. og 4. mand bringer andre vigtige kompetencer.

Vi vurderer at alle dermed bringer samme værdi til opstarten.

Det er således kun 1 person, som indskyder et kontant beløb, og vi vil herefter alle eje 25% af firmaet, og der vil ikke blive skudt yderligere beløb ind.

Hvordan arrangeres dette, så det er mest rimelig for alle, og vigtigst hvordan forholder vi os til Skat og fradrag ? Og hvordan skal indskudet af de 100.000 kr laves ?
Det må jo give lidt problemer, når samme person ligger al kapitalen, og vel derfor i teorien burde eje 100% ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I bør få en revisor eller advokat med ind over oprettelsen. Nr 2 kommer med penge og de andre kan som sådan sagtens bringe til at eje men de kan jo ikke bare få skattefri værdi af mand 2. Dertil kommer at I bør lave en aktionær/anpartsejer overenskomst der regulerer jeres arbejde og hvem der må betale hvilke beløb, hvordan man sælger med forkøbsret og meget andet.

regn også med, at banken kan ville ha personlig kaution hvis I skal ha erhvervskonto i form af selvskyldner kaution, så jeg vil stærkt anbefale at I giver 1000 kr hver til stiftelsen og får god hjælp fra proff side

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)