Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retina eller ikke?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal vælge mellem Macbook Pro 13" med eller uden Retina skærm. Men hvad er jeres mening omkring det valg?

Jeg skal bruge den til at lave grafiks arbejde (Photoshop, Illustrator og InDesign), samt websurf, kontorbrug og alm. daglig brug. Jeg har læst der kan være performance problemer med Retina skærmen

Hvad er jeres erfaringer / holdning?

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 10:47

Puhaa, tror ikke der er et endegyldigt svar på det. Jeg tror, dog at jeg vil anbefale dig at få en med Retina Display, da den er noget mere lækker at se på end en almindelig skærm. Du kommer jo til at bruge mange timer foran skærmen, så det ville jo være passende med en computer, som du bliver glad for! - Du burde måske også overveje at investere i en Imac istedet, hvis du som nævnt skal arbejde meget med Photoshop, Illustrator, InDesign og lign. det ville ihvertfald være det optimale at arbejde med.

Mvh,
Rasmus Nicolaisen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:51

Selvfølgelig kunne iMac være sagen, men jeg søger mobiliteten i at have en Macbook, så jeg i toget, bilen, sommerhuset etc ;), kan arbejde med grafisk arbejde og på den måde udføre opgaver for kunder uanset hvor jeg er henne i verden.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 11:03

Mads S. Petersen:
Selvfølgelig kunne iMac være sagen, men jeg søger mobiliteten i at have en Macbook, så jeg i toget, bilen, sommerhuset etc ;), kan arbejde med grafisk arbejde og på den måde udføre opgaver for kunder uanset hvor jeg er henne i verden.

Ja okay, det var nok det jeg tænkte. Det ville dog ellers være meget fedt, med en 27" Imac i toget og i bilen Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 11:03

Så du har beslutte at nedgradere Wink

Det giver ikke meget mening med en 13" skærm med 2560*1600, øjet kan have svært ved at se forskellen på HD og retina i den størrelse.

Derudover kræver det, som du selv er inde på, flere resourcer  af computeren.

Teddy

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 11:06

Jeg vil ikke nedgradere, for jeg har ikke noget Mac produkt i forvejen. Det  jeg søger svar på er om jeg skal MBP med eller uden Retina skærm :)?

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 11:10

Nu er jeg ikke grafisk designer, selvom jeg dog til tider leger lidt i photoshop og illustrator. Men jeg er indehaver af en Macbook Pro Retina 15.4" - Og jeg er fuldt ud tilfreds. Der er TYDELIG forskel hvis man sætter en MBP og en MBP Retina ved siden af hinanden, Retina versionen er helt klart 10 gange flottere.

Dog har jeg hørt at der har været en del problemer med Retina modellen, dette har jeg dog været så heldig ikke at opleve, med undtagelse af en pibelyd som kunne forekomme en gang i mellem, men denne har jeg ikke hørt i lang tid nu.

Venlig hilsen,

Jonas

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 11:15

Meget fint med dit input :) 15" udgaven har dog et dedikeret grafikkort, så de kan ikke helt sammenlignes.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 11:16

Nedgradere fra PC til Mac Wink

Spøg til side, det det koster ekstra for retina er ikke meget værd, i realiteten så viser en skærm der har dobbelt opløsning i forhold til en anden tingen i halv størrelse(hvis de to skærme er lige store.

Det betyder at du feks kan se hele billedet du arbejder på i photoshop, men på feks en 13" så er dtaljerne bare så små at det ikke er praktisk at arbejde med, så du vil komme til at zoome alligevel.

Hjemmesider ser også underlige ud, hvis de er optimeret til 960px er de meget smalle og hvis man zoomer så bliver billederne pixeleret. Det samme gør sig delvist gældene hvis det er responsivt alt efter hvilken øvre oplysning den er optimeret til.

At opløsning skulle være det næste konkurrence parameter på IT markedet kan jeg være meget i tvivl om, når vi når HD så skal det være på en meget stor skærm før end det bliver væsentligt.

Teddy 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 11:23

Det kan jeg som godt følge dig i, men efter min overbevisning er der himmelhvid forskel på at se på en Retina eller en almindelig skærm, så bliver en non-retina skærm på en MBP 13" noget grynet at se på ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)