Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer man sig mod "tyveri" af en god ide?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres tid. Ja, sagen er nemlig, at jeg har fået en ide (nettet) - den idé vil jeg gerne præsenterer for et firma, som allerede laver noget netbaseret - men risikoen for at de selv i løbet af no time kopierer ideén er relativ stor.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:30

Festlastbiler.dk:
I mit tidligere arbejdsliv i IT branchen så er NDA meget sædvanligt. Hvis man skal blive briefed på noget som helst som ligner en nyhed fra en af de store firmaer som for eksempel Microsoft, HP eller Fujitsu-Siemens så skal man skrive under på en NDA. De har en hel hær af sagførere som ikke laver andet.

Og du har,

- Tænkt dig at ansætte din egen hær af sagførere?

- Gøre præcis som de gør og forvente et andet/bedre resultat?

- Tænkt dig at udnytte din enorme opstartskapital til at bygge en worldwide enterprise før du har første salg i butikken?

(Nej vel?)

Brug tiden på din ide og find nogle dygtige folk og dan partnerskab med, skid hul i NDA'er og alt muligt andet pis-papir-arbejde ... det får du _intet_ ud af ... jo, du opnår måske at skræmme et par dygtige folk væk ... de gider sku ikke det pis der :-)

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:14
Fra København
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 77
Fra  Lead360.dk Skrevet kl. 21:43

En NDA er en god idé. Generelt tror jeg dog ikke man skal være så bange for om folk stjæler ens idé. En partners eksistensberettigelse er i mine øjne at han gør en forskel og skaber en merværdi. Hvis en virksomhed skal overtales til at samarbejde med dig, vælger de dig fordi du er the man for the job. Hvis de snyder dig, har du ikke overbevist dem om, at du har en klar eksistensberettigelse og de ikke kan uden dig.

Jeg tror istedet du skal søge en partner du ikke er mistroisk over for, og så kan du istedet bruge tiden på at fundere over din pitch. Find folk gennem dit netværk, der plejer en god relation/fællesrelation at beskytte dig lidt mod at skulle blive snydt :)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)