Hej Synlighed Jeg har tidligere redegjort for HVORFOR vi ikke har så mange backlinks, og derfor primært har fokuseret på onpage optimering. Vi er så heldige at vi ikke er ude i konkurrence om placeringer på "Billig VVS", "Børnetøj" o.l., hvor jeg er fuldstændig klar over at det nok kræver andet end gode tekster. Men vi er jo trods alt ikke alene om markedsføring af vore kerneydelser, så uanset om konkurrencen, kan vi jo bare konstatere at optimering af content giver resultater. Jeg orker ikke at give en samlet oversigt, og da du selv er SEO-ekspert, kan du selv teste nogle nøgleord fra vore kerneydelser. Ud af de ord vi selv fører statistik over, har vi p.t. 296 TOP-10 placeringer - heraf 126 som nr. 1. Selvfølgelig er en del af dem synonymer og parallele udtryk. Men lad mig nu rive med af stemningen og blot nævne nogle få eksempler: EMC Software (1+2 ud af 71.400), Digital faktura håndtering (nr. 1+2 ud af 68.000), Elektronisk dokumentation (nr. 3+4 ud af 703.000), SOX (nr. 1 ud af 36.000), Canon scannere (nr. 5+6 ud af 191.000), Scanning af dokumenter (nr. 1 ud af 106.000), SEO Tips (nr. 5+6 ud af 64.500), Søgemaskine optimering kursus (nr. 1+2 ud af 28.200). Nu får jeg sikkert samme kommentar tilbage, som jeg har fået flere gange tidligere: "Men der er jo ikke så mange som søger på de udtryk". Måske ikke, men nok til at vi er tilfredse med trafikken - og det er trods alt det vi lever af at tilbyde, så det hjælper jo altså ikke at optimere på mere populære nøgleord. Med venlig hilsen Læs "Søgemaskineoptimering af din egen hjemmeside". 77 siders e-bog kr. 792 + moms. Risikofri investering med 14 dages returret.
|
Preben Madsen:Nu får jeg sikkert samme kommentar tilbage, som jeg har fået flere gange tidligere: "Men der er jo ikke så mange som søger på de udtryk". Måske ikke, men nok til at vi er tilfredse med trafikken - og det er trods alt det vi lever af at tilbyde, så det hjælper jo altså ikke at optimere på mere populære nøgleord.
Jeg kan nu ikke helt tro på at du ikke gerne ville kunne findes på ord som Søgemaskineoptimering, SEO eller søgemaskine optimering.
Når du nu ligefrem har skrevet en bog om søgemaskineoptimering ville jeg da tro at disse ord ville være interesante for dig.