Jeg har købt noget over ebay.. og jeg har faktisk aldrig før haft nogle problemer.
Men selvom jeg har oplyst mine adresse oplysninger. Hvor der også stod det skulle sendes til DANMARK. Så har de sendt det til Norge. Jeg har netop modtaget en SMS fra DHL. hvor der står alle mine oplysninger, de har så bare valgt at fjerne Danmark og valgt Norge og en by?
Han mener at det er fordi det skal forbi norge først. Men det giver ikke mening, for alle de gange jeg købt noget på nettet og fået det fragtet via DHL. Har Destination Service Area altid været: AARHUS - . - DENMARK og nu er det "OSLO - TRONDHEIM - NORWAY" og i den mail jeg har fået fra DHL, står der også angivet som land Norge, og TRONDHEIM som by. Kan man ringe til DHL?
Din pakke burde komme fra Leipzig (DHL's kæmpe HUB) og direkte til en af de danske centre.
Ebay er privathandel, så juridisk er det begrænset, hvad du er berettiget til.
Men jeg vil foreslå dig følgende: 1) Tjek op på, om du på en måde kan have givet sælger forkerte oplysninger. 2) Kontakt DHL og forhør omkring omkostningerne ved omadressering 3) Indgå forlig med sælger
Ebay er privathandel, så juridisk er det begrænset, hvad du er berettiget til.
Ik nødvendigvis. Ebay benyttes af mange firmaer som afsætningskanal, og så gælder loven om fjernhandel, hvilket vil sige, at evt omkostninger påfalder afsender.
Så det afgørende er, om trådstarter har købt fra et firma på Ebay, eller om det er købt fra en privatperson...
Det er en Ebay Store. Jeg har snakket frem og tilbage med sælger. Men spørgsmålet ligger i, om jeg selv kan kontakte DHL imorgen og forklare dem problemet. Der står mit navn, CVRnr, Den danske adr., dansk postnr., mit telefon nr på pakken. Der er "bare" angivet forkert land og by.. Kan de ikke sende en form for bekræftelses sms til mig, mht. at pakken skal sendes til danmark, som jeg skal bekræfte. Eller sende dem en form for ID. Det ville være pænt træls hvis de udleverede en bærbar til en anden :(
selvfølgeligt kan du da ringe til DHL - om de så kan løse den direkte er ikke til at sige, men sandsynligvis - Ring dog i morgen formiddag du skal har ha deres tracking nummer
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jep, det var også det jeg er kommet frem til.. Jeg prøver at give dem et kald imorgen.
Jeg søgte desuden lidt på deres hjemmeside, og fandt lidt info om, at der nogle gange kan være angivet forkert destinationens lokation. Men, det virker stadig forkert at jeg også modtager info om shipment, hvor alle informationer står der, godt nok bare med forkert by og i Norge.