Jeg tænker der må være en masse opgaver rundt omkring, hvor man godt kunne bruge en ung ansat under 18 til at komme forbi et par timer efter skole, eller i weekender til at give en hånd med små opgaver
Tit og ofte er det måske opgaver, som kommer i perioder, og derfor har man svært ved at tilbyde fast ansættelse til vedkommende.
Ville det så ikke være rart, at man kunne ringe efter en når man havde brug for det?
(eks. frankering af månedlige tilbudsbreve, lageroptællinger, flytning af varer olign., hjælp til receptioner)
Så mit spørgsmål er:
Kan du bruge en ung ansat under 18 år? - og til hvad?
Umiddelbart lyder det første som piccolinearbejde, som en under 18 år godt må lave.
Hvad angår flytning af varer og hjælp til receptioner skal du være opmærksom på; - Maksimum kravet på hvor meget der må løftes (Mindes det var lidt mindre end en over 18). - Være opmærksom på at til receptioner, hvis der serveres alkohol, må det ikke udskænkes af en under 18 (der er kun særtilfælde for bl.a. tjenerelever under 18 omkring alkoholudskænkning).
Jeg er 100 % med på, at der gælder specifikke regler for en lang række områder. Det jeg bare gerne ville have her, var en eksempler på hverdagsopgaver, som man selv havde stået i , og hvor man tænkte, for dælen jeg kunne godt bruge en hånd til det her i nogle timer.
Det kunne være det bare var en enkelt gang, men det kunne også være at man vidste at ca hver 3-4 uge var der lige noget som skulle ordnes, hvor man måske godt kunne gøre brug af en ung medhjælper.
Alle de der små opgaver er jeg meget interesseret i få bragt på banen.
Det kunne også sagtens være småopgaver hos private