Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg sikret som importør af et produkt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Fra  sonnevin.dk Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er man som importør af et produkt sikret mod at andre firmaer begynder at sælge dette?

Jeg importerer en vare i et stort parti, for at kunne levere en god pris til kunden(private). Jeg har en eksklusiv aftale med producenten om eneret af importen til landet, men kan en hvilken som helst kunde købe stort af mig, for så at sælge videre med fortjeneste i hans butik? 

Gør det nogen forskel, hvis importørens navn/logo er på varen?

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 16:23

Hej Lohmann

Det virker som du står og mangler en kanalstrategi.

Vil du prøve at have en strategi der du agerer distributør/importør og sælger via forhandlere? Eller om du selv vil prøve at sælge direkte til slutbrugerne?

At prøve at gøre begge ting på en gang plejer at resultere i forhandlere som ikke er særligt glade.

Generelt kan man vel sige at ingen er sikker idag som importør. Hvis jeg finder noget jeg skal bruge billigere i udlandet, så køber jeg det der. Ebay og Paypal er en fantastisk ting.

/Bengt

Tilmeldt 9. Apr 13
Fra  sonnevin.dk Skrevet kl. 20:29

Det er jeg sådan set godt klar over. Forbrugerne finder det billigste og bedste sted at handle.

Jeg spørger til om det er lovligt for firma nr. 2 at sælge firma nr. 1's vare på samme marked(Danmark).

Firma 1 importerer varen fra udlandet i stort kvantum og sælger til private(De har eneret på importen til DK).

Firma 2 tror, at de kan lave en forretning ved at købe varen af firma 1 på lige vilkår som enhver anden kunde, men firma 2 gør det med videreslag for øje og sælger derfor varen til private også(altså samme kundegruppe som firma 1 har).

Er det ikke ulovligt, det firma 2 foretager sig? eller er det konkurrence på favorable vilkår for firma 1?

/Lohmann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33

det kender du sikkert fra tilbud på cola og andet i Rema 1000 - hvor de begrænser salget til 3 stk per kunde hvis de skal ha favoritprisen - netop fordi kiosker ellers kan købe cola billiger i rema end hos deres leverandør

Du kan også risikere paralelimport fra andre EU lande fra leverandørens kunder der

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 20:37

Det du réelt spørger er om noget andre må sælge noget videre de har købt af dig? 

Det må de godt. Hvorfor skulle du dog kunne bestemme det?

Forstår heller ikke hvorfor det skulle være et problem? Om det er en slutbruger eller en der vil sælge det videre er vel ligemeget for dig? Du tjener jo på det uanset hvad?

Du har absolut ingen særrettigheder bare fordi din leverandør har givet dig eneret på at importere. Det er en aftale mellem jer to alene.  

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 9. Apr 13
Fra  sonnevin.dk Skrevet kl. 21:03

Jeg er såmænd glad nok for at have den favorable position for firma 2 er jo som sådan en rigtig god kunde hos mig. Tror bare følelsen af at være være unik steg mig lidt til hovedet :-)
Jeg går ud fra at det ikke gør nogen forskel firma 1's logo med videre figurerer på varen, hvilket gør den unik? (Ikke bare en Coca Cola) ?

Tak for svarene.. Håber en kan afkræfte den sidste tvivl hos mig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)