Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Hosted Desttop/Driftsplatform?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Valsgaard, Hobro
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Fra  WOODS - REN SERVICE Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er jeres erfaring ved at overgå til virtuel server?

(... venligst; svar søges fra slutbrugere ...)

Jeg overvejer om vi skal droppe vores egen server, og i stedet leje en løsning Hosted Desttop/Internet baseret driftsplatform?

Jeg kan både se svagheder og fordele ved at få en virtuel server, og samtidig både at kunne opnå nye muligheder/begrænsninger ifht. nuværende løsning.

Økonomisk fornemmer jeg at det vil koste os +10-50% at få en virtuel server (ifht. til nuværende løsning, herunder med leje programmer, sparet strømforbrug, support, hardware, drift m.m.).

 

Glæder mig til at høre jeres erfaringer.

 

Kort om os:

Exchange Server 2003 (4-6 år gammel)

Primære programmer: Outlook + MS Office + Regnskabssystem

3-7 brugere (varierende over året)

VPN (Begrænset)

 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet office365 i skyen?

Mvh.

Jesper

Fra Valsgaard, Hobro
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Fra  WOODS - REN SERVICE Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg kender intet til "office365 i skyen".

Er det en server? 

Tænker her på vores fælles regnskabsprogram m/3-7 samtidige brugere, og hvordet så skulle kunne afvikles?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan,

Hvilket økonomisystem bruger i ?

Du kan jo overvejer en Office 365 løsning, den kan du købe gennem partnere og måske din nuværende leverandør sælger det.

Så fjerner man exchange server og placerer online, stadig med lokale outlook klienter.

VPN - den kan din firwall klare ?

Og vedr. fil adgang, ja så må du ud med lidt mere information om hvilke og hvor mange filer du har ?

Har du specielle programmer til tegning, autocad mv. eller snakker vi ren exel, word brug mv ?

Måske en hosted disk kunne klare jeres plads/filopbevaring.

http://www.wannafind.dk/online-disk/

Fra Valsgaard, Hobro
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Fra  WOODS - REN SERVICE Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smith

Tak for svaret. (også til dig Lucas)

Var inde og se mere om Office365 forleden, og kan se at det kan løse dele af vore arbejdsopgaver, men ikke det hele.

- Regnskabsprogram : Admiral

- Vi har 150 gb filer på fællesdrev, fordelt på primært regnskabs og Office-lignende-filer.

- Specielle programmer ... nej, det mest specielle må være Adobe Illustrator m.m.

 

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Jeg er opmærksom på at du ønsker erfaringer fra slutbrugere, så det vil jeg ikke kloge i. Men der er en anden ting du skal være opmærksom på.

Allan Peter Agerskov Woods:
Økonomisk fornemmer jeg at det vil koste os +10-50% at få en virtuel server

Du nævner "virtuel server" et par steder, hvis du mener det så vil jeg fraråde det - så får du bare vedligeholdelsesopgaver på den. Det er muligt det ikke er det du mener, men hvis du sigerdet til, eller bestiller det, hos en leverandør, så tror jeg ikke du får det du forventer :-)

Du skal kigge efter remote desktop løsninger, som du også skriver i starten af dit indlæg, så skal du ikke bekymre dig om drift af server osv., du får bare de ressourcer du har brug for, stillet til rådighed.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra Valsgaard, Hobro
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Fra  WOODS - REN SERVICE Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

God kommentar Smile

Du har ganske ret, det jeg vilel have spurgt efter "er en server, hvor jeg ikke skal service og vedligeholde m.m.".

Tak

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Peter Agerskov Woods:
- Regnskabsprogram : Admiral

http://www.channelworld.dk/art/225428/tavshed-efter-vestjysk-erp-konkurs nu ved jeg ikke hvordan du er stillet?

Allan Peter Agerskov Woods:
nej, det mest specielle må være Adobe Illustrator m.m.

Og det fungerer ikke lige på en server / Remote Desktop. ikke i min verden..

De 150GB fælles drev, kunne de evt. ligge på en NAS m. noget remote / online backup.

Og for en god ordenss skyld har du så tjekket hvilke og hvor gamle filerne er - mange virksomheder har idag langt flere GB end de reelt har behov for.

Fra Valsgaard, Hobro
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Fra  WOODS - REN SERVICE Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Admiral konkurs.. ja den er speget. Der er udpeget supporter i andre firmaer, men indtil videre har vi ikke været imponeret af deres viden og support på Admiral. Vi håber at de gamle supportere - som kender det ud og ind, forrlæs og baglæns - finder vej til nogle af dem der har samlet stumperne op.

- NAS ... ja, måske. Det vil jeg have med i mine overvejelser.

- Gamle filer. Jo vi har gamle filer til bage til ...:-) Det gode ved gamle filer, er at de dengang fyldte meget, meget lidt. Fra tid til anden, rydder jeg lidt op, men det er en langsomt tidskrævende udvælgelsesprocess (læs: dyr i tidsforbrug) Surprise

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)