Uddannelse har intet at sige i forhold til det at opsætte eller programmere hjemmesider hvad enten det er shops, CMS, CRM eller noget helt syvende. Jeg selv startede i 95/96 med at gøre det, og først 8 år efter fik jeg en uddannelse som MMD'er kun for at have noget på papir som jeg kunne lægge mig op af hvis min plan gik i vasken (selvom det jo ikke giver et retmæssigt billede af hvad jeg kan), og så lige få nogle skattekroner tilbage det vil sige min reelle uddannelse var kun en 9'ende klasses afgangseksamen, og en masse gåpåmod og lysten til at udfordre og lære faget som jo er ret stort. Så alt i alt, skal du bare starte et sted, og når du støder på et problem, så spørg Google, så finder du enten svaret eller tråde som leder til svaret (ja man har det jo nemt i dag). og hvis ikke du finder svaret, så må du igang med at se på hvordan du selv kan lave det så problemet ikke er der mere. så finder du samtidig også ud af om det virkelig er noget for dig. MVH Kim |
tak for de mange input allesammen - drømmer om at blive selvstændig indenfor dette område men er sgu bange for at der er mange om buddet og derfor svært at hiove jobbene i land, tænker derfor på softwareudvikler hvor jeg er ansat til at starte med :)