Når du skriver webshop løsninger, hvad mener du så helt præcist ?
Fordi de fleste idag tilbyder opsætning af et allerede kodet system så som WooCommerce, Magento, Shopify (kært barn, mange navne)
Det kræver faktisk ikke specielt meget indsigt i kodning overhovedet.
ja det er rigtigt, men nogle gange skal man ændre på shoppen eller tilføje specielle funktioner og ofte sætte API op til shoppen som kræver lidt indsigt i kodning.
Jeg synes det vil være rimelig overkill at begynde på en hel uddannelse for at kunne gøre disse ting i ens egen webshop, med mindre du ønsker at rådgive om det i fremtiden.
I stedet ville jeg fokusere på det produkt, som du ønsker at sælge i shoppen og samtidig satse på det strategiske omkring at udvikle din webshop med det formål at få flest mulige ordre i din webshop.
Samtidig ville jeg så bruge et konsulenthus til selve udviklingen, en bogholder til økonomien og måske selv stå for SEO delen.
Dermed udnytter du dit eget potentiale bedst og tager ekstern hjælp ind, hvor der er behov for det.
I sidste ende handler det hele vel mest af alt om du synes er sjovt at lave og arbejde med for ellers kan hvilken, som helst uddannelse blive lang. :-)
ja det er rigtigt, men nogle gange skal man ændre på shoppen eller tilføje specielle funktioner og ofte sætte API op til shoppen som kræver lidt indsigt i kodning.
Viden og erfaring er det eneste der er nødvendigt. Mange af dem har siddet med shops i flere timer/dage/uger/måneder og lært hvordan de er stykket sammen. Ud fra det kan de så sætte dem op til kunderne.
Jeg har programmeret i 15 år nu og jeg er uddannet brandmand - tograngsist og lagerarbejder.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....