Jeg har i lang tid undret mig over at vi har næsten 100% enkeltside frekvens på ordet "vild studenterkørsel" når brugerne besøger vores side om studenterkørsel. Resten af vores søgeord i top 10 har en enkeltsidefrekvens på 10-50%. Samtidig er der kun 0,15% nye besøg, så det må være den samme person/robot der besøger os på det søgeord? Ved i hvad det kan skyldes?
Søgeord: vild studenterkørsel Besøg: 657 Sider pr. besøg: 1,02 Gns besøgsvarighed: 00:00:03 % nye besøg: 0,15% Enkeltsidefrekvens: 99,24%
Måske fordi dem der søger leder efter en video af en vild studenterkørsel.
Hvem søger ellers efter det.
Sender I dem videre via outgoing link eller hopper de direkte tilbage til Google(Hvis de hopper tilbage, leder de fleste sikkert efter en video af en fed studenterkørsel.)
Men når 0,15% af dem er nye besøg, er det jo ikke forskellige der sidder og søger? Bare den sidste måned har jeg haft 64 besøg, med 0 sekunder på websitet, 1 side pr. besøg og 100% enkeltsidefrekvens.
Du kan se dette "fænomen" når Mac/Safari brugere har din side i deres favoritoversigt. Så henter Safari et frisk snapshot af den side, som er blevet bookmarket, når den starter.