Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Valg af arbejdscomputer? Mærke? Forslag til model? Hvad skal jeg gå efter?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu klargøre jeg rigtig mange computere hver uge af forskellige mærker, det kan godt være en Thinkpad ikke er særlig pæn, men det er en rigtig lækker maskine og arbejde med, man kan tydelig mærke kvaliteten. hvis man kunne få det tastetur som almindelig usb keyboard havde jeg købt det.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Thinkpad-anbefalingen. Jeg skriver meget, og tastaturene på Thinkpad-modellerne er uovertruffent.

Designmæssigt kan jeg bedre li' Apple, men robusthed (min T420s'er har været tre gange på gulvet) og, ja, tastaturene gør, at jeg sværger til Thinkpads.

Derudover signalerer de, som jeg ser det, at der er styr på sagerne.

Hvis du gerne vil ned i vægt, kan du kigge på X1 Carbon-modellen.

Fra Årre, Varde
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Det handler i bund og grund om at vælge det du befinder dig bedst med! Din computer er din værktøjskasse, og den skal om noget bare virke - hver dag, året rundt.

Jeg tænker ikke filudvekslingen betyder det store, da der f.eks. er Office for Mac osv. Det er i hvert fald ikke et større problem jeg endnu er stødt på med de 2 platforme!

Jeg har selv MacBook Pro hjemme og en Lenovo Edge på arbejde - og det på arbejde kun fordi jeg bruger nogle hardware/software løsninger der udelukkende kører på Windows. (Og arbejdsgiveren skulle betale...)

Kunne jeg, brugte jeg Mac begge steder. Jeg havde fornøjelsen af at opgradere min 13" MacBook Pro i julen, sådan at det er en i7 med 16GB ram og en 256GB SSD harddisk - og det er en maskine jeg er utrolig glad for - den er lynende hurtig, og er umulig at køre i sænk.

Skal du have computeren med hjem/meget med ud, vil jeg klart anbefale dig en 13", da den er dejlig nem at have med - og specielt når du har fast skrivebord, og kan indrette dig der med større skærm osv.

Dbh Morten

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Jeg har en T430, den har jeg haft i et halvt år nu, og jeg har bestemt ikke fortrudt købet.

Den er hurtig, lækker at arbejde med(tastatur), god størrelse(14"). 

Så har jeg på fornemmelsen, at det er en stabil og holdbar partner. 

Den kan godt anbefales :)

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene! 

Jeg vil gerne give dig en lidt bredere guide til hvad JEG syntes :) 

Hvis du gider sende mig en email eller PM

Email: mads@bjergoe.com 

Jeg kan nemlig ikke sende dig en PM! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Hej Rene! 

Jeg vil gerne give dig en lidt bredere guide til hvad JEG syntes :) 

Hvis du gider sende mig en email eller PM

Email: mads@bjergoe.com 

Jeg kan nemlig ikke sende dig en PM! :)



Hvorfor må sådan en guide ikke være offentligt tilgængelig? 
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må den da også - jeg har det egentlig bare bedst med at skrive med en person så vi kan få en god samtale uden andet ikke :)

Du må da endelig også skrive hvis du har nogle spørgsmål til computervalg Kasper :)

De bedste hilsner

Mads G

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger at du har Macbook, iPhone og iPad til privat brug.

Så ville jeg helt klart vælge en Macbook, evt. en macbook air afhængig af hvor meget du skal flytte rundt på den.

Mht. fildeling osv, så går jeg selv på universitetet og udveklser filer med andre hele tiden, og har aldrig fundet det problematisk.

Som det også bliver nævnt i tråden er din computer et af dine vigtigste arbejdsredskaber og den skal bare virke første gang hver gang, derfor ville jeg vælge en Mac.

Og hvis din kommende chef ikke vil betale for en så mind ham om devisen: "Tid er penge, og Mac går meget hurtigere" :)

Mvh. Emil

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ender med at vælge en windows computer, så tag et kig på Lenovos X1 Carbon, evt. Touch modellen hvis du er til den slags. En super lækker model, har en kollega der har en og det bliver min næste arbejdsbærbare :)

Find a good Nexus 7 dock either official ASUS produced or cheaper 3rd party ones.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal da have en MAC!
Især når du skal arbejde med Marketing.

Alene fornemmelsen når man åbner og lukker den, hastigheden ved opstart, de få problemer du får, et ikke-grimt og klodset bruger interface...og jeg kunne blive ved....

Du sparer dig selv for mange hårudtrækninger ved at give lidt ekstra..... :)

http://brokop.com/

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)