Jeg har lidt en tanke om at starte som web-integrator senere hen i mit liv.
Men hvis jeg skulle ruste mig godt inden jeg starter på uddannelsen, hvordan gør jeg det?
Jeg har ingen anelse om hvordan man bygger en hjemmeside op eller skriver koder?
er der nogen steder hvor jeg kan lære sådanne ting inden jeg skal starte på uddannelsen?
Jeg ved godt der er mange der har meget imod web-integrator uddannelsen. Men jeg har valgt at jeg ville tage denne uddannelse fordi jeg gerne vil ind på datamatiker senere hen i livet og ingen gymnasiel uddannelse har :)
Det vigtige er at få en forståelse af hvordan sider er bygget. HTML til struktur og CSS til præsentation. Når du har det kan du kigge på JavaScript og hvordan du laver interaktivitet og effekter.
Man kan også vælge at, ud fra en side, implementere det i f.eks. Wordpress og komme igang med PHP (hvilket Wordpress er bygget på).
Men når man starter bør fokus være på at forstå HTML og CSS og hvordan webbrowsers læser disse.
Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.