Min kone vil gerne være selvstændig mht. MAD ud af huset. Er det ikke bedst at køre det i virksomhedsordning, når hun ikke skal bruge lønnen ud det første år? Det skal bare kunne køre rundt og dække maskinkøbene (det bliver til en del) - og gerne lidt kapital til nye køb eller et lokale i byen eller et bed og breakfast senere. Regnskab skal jeg nok lave. MEN MEN MEN. Når hun laver en regning, skal hun vel skrive moms på - eller? Hvis jeg antager, hun skriver momsen på, hvordan og hvornår skal den betales tilbage til skat? og kommer det helt af sig selv? Må hun købe maskiner af private mennesker/brugt på Den blå avis? og hvordan kan/må de trækkes fra? Håber I kan hjælpe. vh. En der helst ikke vil betale 20.000 til en revisor for opstart af en ellers simpel forretning |
Hvad med moms?
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html Hun skal jo registrere virksomhed med moms og ha div tilladelser, søg fødemiddelstyrelsen f.eks Hun har salgs moms på det hun sælger og købsmoms på det hun køber fra firmaer. Det hun køber privat er der ikke momsfradrag på, men kvitteringen indgår som udgift i regnskabet Vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)