Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din checkout process er ulovlig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er processen så kommet lidt længere med e-mærket. Jævnfør deres retningslinjer for lov skal alle checkout nu have en ekstra process ind hvor forbrugere skal have mulighed for at kontrollerer at deres indtastning er korrekt.

I sig selv en okay tanke, konverteringsmæssigt en elendig tanke. Jeg ved ikke med jer andre, men hos os har vi cirka 1 ud af 10.000 kunder der taster en oplysning forkert ind. Det til trods for at de kunder er af den ældre generation og måske ikke er så internet vante. 

E-mærket har så lavet et par forslag til hvordan den kan ekskeveres og indsættes, fælles for alle disse er at man enten skal have et javascript ind i sin process eller et ekstra step. 

Vores forslag er istedet at læse loven positivt og sige at i og med at kunden kan se hvad de taster ind har de også alle hensigtsmæssige, effektive og tilgængelige tekniske hjælpeværktøjer for at kunne se og rette fejl.

Hvad siger i? Er i også trætte af E-mærkets jurister med manglende forståelse for e-commerce?

Paragraf teksten er sådan:
Inden en ordre afgives, skal en tjenesteyder stille hensigtsmæssige, effektive og tilgængelige tekniske hjælpeværktøjer til rådighed for tjenestemodtageren, hvorved denne får mulighed for at finde og rette indtastningsfejl, jf. e-handelslovens § 11.

Det betyder, at du skal give dine kunder mulighed for at tjekke at deres indtastede oplysninger er korrekte inden de godkender købet.

E-handelsloven, og derved også lovens § 11, er en implementering af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2000/31/EF af 8. juni 2000 om visse retlige aspekter af informationssamfundstjenester, navnlig elektronisk handel, i det indre marked.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er det ikke blot og lave en opsummering ovre til højre, som viser dette?

Denne løsning har jeg tidligere fået godkendt fra e-mærket uden problemer.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 09:24

Hej Christoffer,

Jo det er også en af dem de sender rundt. Mit problem er at de skyder med dette random og står fast på en tolkning af paragraf teksten som i min bedste optik er ensidet. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)