Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få en billig elpris på www.skiftenergi.dk og spar penge på din elregning!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DONG Energy har netop udsendt 300.000 breve med en opfordring til at skifte elprodukt for at spare kr. 500. Og Indenfor de næste 22 dage, dvs. senest 1. maj er hele 1.7 mio. danske elforbrugere tvunget til "elvalg" for at finde et nyt elselskab. Er du én af disse, er mit indlæg her YDERST relevant. Er du ikke, så følg med alligevel, det bliver yderst interessant:)

Elselskaberne har siden 2003 kunne sidde roligt og tilbagelænet, uden at starte den priskrig der for længst er begyndt på mobilmarkedet, og samtidig har medført lavere priser til gavn for os alle. Heldigvis er elselskabernes gyldne tider overstået; konkurrencen på elmarkedet buldrer for alvor derude og der findes derfor ikke en mere passende stund end nu til at lancere mit projekt!

Sådan: www.skiftenergi.dk er nu officielt lanceret! Boom!!

Kort fortalt kan du komme på auktion blandt landets elselskaber, opnå en høj købekraft med resten af vores medlemmer og dermed endnu lavere elpriser, end hvis du blot var alene. Det koster 49,- i oprettelse for en privatperson (erhverv + ½ øre pr. kWh), men så er alle fremtidige auktioner også gratis. Altså en enkel service til dig der ønsker en billigere elpris- automatisk forhandlet i bund hver eneste gang det betaler sig! 

Jeg har 2 formål med mit indlæg her: 
1. Få feedback fra dig på mit site inden jeg udsender pressemeddelsen!
2. At lave den suverænt bedste deal med dig og et par andre af jer Aminoer!

Kort om mig: Jeg er ham nørden der har brugt 3½ år foran computeren med en vision, stor skabertrang og et stærkt ønske om egen virksomhed. Det har inkluderet vennen der blev forretningspartner og efterfølgende konkurrent. Monopolistiske lorte elselskaber uden samarbejdsvilje eller trang til konkurrence. Og iøvrigt en dejlig gæld der så fint medfølger den smukke tilværelse som iværksætter. Misforstå mig ikke, rejsen hertil har været skøn- ingen ynk! Prøver bare at danne lidt medfølelse:)

Der skal ikke være nogen tvivl om at jeg håber på at du laver en ninja på mit indlæg, ved at skrive en hurtig kommentar herunder med feedback på mit site. Især kommentarer til følgende vil være rart:

- Videoguiden på forsiden (privat som erhverv)der viser hvordan man skifter elselskab. Er den for lang og ubrugbar, eller blev du klogere undervejs?
- Informationsdelen: Har du spørgsmål til hvordan et medlemsskab virker, det at skifte elselskab eller generelt andet?
- De forskellige videoer på b.la. forsiden, under information og Gruppeauktion. Virker de for dig, er der for mange og matcher de mit "brand"?
- Farverne på siden. Fungerer den orange på det grønne, eller er den helt forkert placeret?

Og selvfølgelig alt andet du falder over, godt som dårligt. Jeg sidder klar og bukker, nejer og takker for alle der kommer med feedback. Det bliver virkelig værdsat- brugerundersøgelser koster dyrt og jeg er fattig, hvilket leder mig direkte videre til dealen!

Eller deal og deal. Jeg vil nu egentlig hellere kalde det innovativ crowdfunding, fordi du får gratis forhandlet elregningen, jeg får kunder og det er med til at sikre en god opstart på mit projekt:)

Dealen er som følgende: jeg gir en værdikode så du helt uforpligtende og gratis får forhandlet elprisen i bund. Jeg får dig som deltager i min gruppeauktion d. 29 april! Altså en billigere elpris til dig lige om lidt, og deltagere til mig så jeg kan få elselskaberne i samarbejde. Deal eller crowdfunding, det betaler sig for os begge- altså god gammeldaws win-win!!

Værdikoden: "AMINO" gælder til og med søndag d. 28 april og der er KUN et begrænset antal. Først til mølle! Du kan både bruge den til privat og erhverv.

Jeg håber du tager din tid til at give lidt feedback på mit site og selvfølgelig tilmelde husstanden og/eller virksomheden. Så finder jeg markedets billigste elselskab, garanterer en minimumsbesparelse på 10 % (ender nok på 20) ift. forsyningspligtprisen og klarer alt det praktiske ved skiftet for dig. Skriv hvis du har spørgsmål, det er surt at gå glip af så god en deal:)

Tak for din tid og rigtig god mandag til dig(min blev netop god, dejligt følelse endelig at være i luften!)

De bedste hilsner,

Casper Minding, stifter af www.skiftenergi.dk

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 09:01

Hej Casper

Fed service, hvorfor står der ikke hvem man skifter til, imens man udfylder? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 09:05

Tak!

1. det elselskab du skifter til ved en gruppeauktion vides først når den er overstået. Dvs. d 29. april hvor min første afholdes. Det sker via et auktionssystem hvor det lavestbydende elselskab vinder, og det ved du hvilket det bliver. Men i og for sig har det ingen betydning da eneste forskel fra elselskab til elselskab er pris;)

2. det er først nu jeg går i gang med at tilbyde elselskaber adgang til portalen. Du bør kunne se de første i løbet af næste uge, som du så frit kan vælge at skifte til direkte via siden.

De bedste hilsner

Casper

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 09:14

Okay fair nok.

Så har jeg et andet spørgsmål :-)

Hvorfor får ikke alle skiftet el selvskab? Hvad er ulemperne?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 09:23

Rigtig godt spørgsmål!

For mange er besværet i at sammenligne elpriser og skifte elselskab det der gør, at folk hellere vil undvære besparelsen. Men netop den del vil jeg gerne gøre ligetil på siden. Det kan også for nogle være til besvær at man istedet for 1, modtager 2 regniner for sin strøm. Det sker første gang man skifter, men men men, ingen panik. PBS og så kører det automatisk!

I kontrast til så mange andre markeder, evt. mobil og forsikringsmarkedet er ydelsen fra selskab til selskab forskellig. Der kan være forskel på hvor stor en datapakke der medfølger, eller hvad der præcist dækkes ved ulykke. Altså flere ting at sætte sig ind i som forbruger. På elmarkedet derimod er der kun 1 ting og det er prisen. Punktum! Har du ikke den billigste leverandør betaler du overpris. Ganske enkelt.

Så hvis du spørger mig er der INGEN ulemper.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:51

Casper Minding:
På elmarkedet derimod er der kun 1 ting og det er prisen.

Det er næsten rigtigt.
Men nogle selskaber tilbyder rabat på andre varer/ydelser, hvis man køber sin el hos dem. Det betyder, at prisen hurtigt vil blive lige så gennemsigtig som f.eks. forsikringsmarkedet.

Jeg tror også, at der kan være forskel på ydelsen. Strømmen i kontakten er den samme, men du kan vælge at købe hos mere eller mindre grønne selskaber. Altså du kan vælge at betale en overpris for vind- eller solenergi, eller måske vælge helt at undgå atomkraft - hvis du synes det er en god idé. 

Jeg er én af dem, der indtil nu ikke har orket at bruge tid på at finde nyt elselskab.
Jeg har ikke sat mig ind i, hvor stor besparelsen kan blive, men jeg kan huske at det tidligere kun har været en ganske lille del af elregningen, man kunne spille bold med, og jeg har vurderet, at jeg ikke kan have en fornuftig timeløn på at lave skiftet.
Det kan sagtens have ændret sig nu - er det tilfældet?
Hvor meget kan en typisk husstand spare?

Venlig hilsen

Hans 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 11:48

Hej Hans.
Tak for dit indlæg!

Det er helt rigtigt at man som elforbruger har det der hedder et klimavalg. Og netop det sætter jeg stor fokus på under videoguiden. Men det fysiske produkt, altså det som kommer ud af kontakten er 100% ens uanset valg af elselskab.

Hvis du endnu ikke har skiftet elselskab benytter du det der hedder forsyningspligtprisen. Ift. den garanterer jeg med en gruppeauktion at du får mindst 10 % billigere el. Og som du selv nævner, er det på elprisen. Som prisen er i dag, vil det for en husstand i København give en besparelse på ca. 4,7 øre/kWh. Det kan du så gange op med dit forbrug. Jo højere forbrug, jo højere besparelse!

Din timeløn skal divideres med 12, for inde på siden vil det blot tage dig 5 minutter at shoppe elselskab, tage et evt. klimavalg eller gå efter besparelsen.

Hans Stokholm Kjer:
Jeg er én af dem, der indtil nu ikke har orket at bruge tid på at finde nyt elselskab.

Netop DU er kernen i min målgruppe. "Ahh, det betaler sig vist ikke ift. tid og besparelse at skifte, og så skal jeg gøre det igennem om 6 måneder når aftalen udløber??!". 

Nej. Det er møj kedeligt at skifte elselskab, så undgå alt besværet og tilmeld dig en gruppeauktion:
1. Kom på auktion. 
2. Godkend og få billigere strøm uden at røre en finger. 
3. 6 mdr. efter udløber aftalen. 
1. Kom på auktion igen. 
Osv... Fremover. En tilmelding. Så skal du aldrig igen tænke på elselskabet!

Ind på forsiden > indtast postnummer > tilmeld med værdikoden "AMINO" > få et uforpligtende tilbud mandag d. 29 april. > se din besparelse præcist, godkend og få ordnet alt det praktiske.

Det kan simpelthen ikke blive nemmere:)

Og rigtig gerne med feedback på tilmeldingensguiden hvis der er tid!

De bedste hilsner,

Casper Minding

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Casper Minding:
Netop DU er kernen i min målgruppe. "Ahh, det betaler sig vist ikke ift. tid og besparelse at skifte, og så skal jeg gøre det igennem om 6 måneder når aftalen udløber??!". 

Og nu vælger jeg så at bruge mine 5 minutter på at give dig indsigt i, hvordan min hjerne fungerer på det her punkt. Formålet er at give dig større chance for at nå de andre.

Casper Minding:
mindst 10 % billigere el.

Jeg oplever ikke en besparelse på 10% med mindre besparelsen gælder ALT, hvad der står på min elregning. 
Min samlede elregning var sidset år på ca. 14000 kr. (det vidste jeg ikke, men nu brugte jeg omkring 6 minutter på at slå det op) Når du så lover mig 10% rabat, forventer jeg at spare ca. 1400 kr.
Men når jeg ganger dine 4,7 øre med mit reelle forbrug i 2012, får jeg en besparelse på 282 kr.
Jeg opfatter derved dit løfte som overdrevet - selvom jeg godt ved, at min elpris også består af nogle afgifter, som du ikke kan hjælpe mig med.
Men min besparelse er altså ikke 10% men 2%.

Og det koster mig oven i købet en halvtredser at få besparelsen. Så røg besparelsen ned på 1,6%.

Folk som lover mig 10% men giver mig 2% sælger intet til mig. De fremstår utroværdige. Hvis jeg skal bide på et tilbud, så skal det være klart, hvad tilbuddet går ud på - og med elpriser, er der desværre ikke en nem forklaring.

Jeg kan altså se frem til at spare 232 kr. Jeg giver vel ca. 2 kr. pr. kWh. Det vil sige, at jeg blot skal nedsætte mit strømforbrug med 116 kWh pr. år for at opnå den samme besparelse. Det er 0,3 kWh pr. dag. Eller ca. 11W i timen døgnet rundt. 
Hvis jeg tager mig sammen til at få skiftet blot to af mine tilbageværnede glødepærer ud med elsparepærer, kan jeg formentlig spare det samme.
Mit gæt før jeg begyndte at regne var faktisk, at jeg skulle gøre en større indsats for at spare et tilsvarende beløb. 

- Der skal altså ét eller andet ekstraordinært til at få mig til at interessere mig for disse besparelser. Sorry.

Casper Minding:
1. Kom på auktion. 
3. 6 mdr. efter udløber aftalen. 
1. Kom på auktion igen. 
Osv... Fremover. En tilmelding. Så skal du aldrig igen tænke på elselskabet!

Som sælger har man brug for at kende til kundens skepsispunkter. Nu skal du høre mine:

1. Det har jeg aldrig prøvet før - jeg skal sikkert bruge tid på at sætte mig ind i det - jeg har i forvejen råd til at betale det, jeg braler - jeg gider ikke.
2. Jeg har allerede rørt en finger for at komme hertil - jeg er skeptisk over for at bryde mine vaner - især dem, der allerede kører over betalingsservice.
3. UHA - en aftale der ophører - mon min strøm så bliver slukket? Eller kommer der en regning med et gebyr, fordi jeg ikke har fået meldt mig til auktionen? Så kan besparelsen hurtigt gå op i hat og briller. Jeg må hellere forholde mig i ro.
1. Jeg skal gøre noget hvert halve år, men manden siger, at jeg ikke skal røre en finger. Det harmonerer ikke - mon manden er helt ren i kanten?
2. Jeg skal endda gøre to ting...
Osv... Selvfølgelig skal jeg tænke. Jeg skal jo altid shoppe efter den laveste pris, når først jeg er i gang. Denne mand lover mig 10% - måske kan jeg finde én der lover 15%, hvis jeg bruger lidt tid på det... men det gider jeg ikke.

El er ufatteligt uinteressant, så længe det bare virker.

Ja - jeg kommer til at betale lidt for meget - jeg betaler så til et lokalt selskab, som har ansat mennesker, jeg kender - har det værdi? Måske. Jeg kan i hvert fald bilde mig selv ind, at det er en slags argument: Handl lokalt. Jo, det lyder godt.

Jeg kom ikke ind på din side, så jeg kan ikke give dig feed back. 
Du må overvinde mine (og men medmålgruppemedlemmers) skepsis, før du får os til at reagere.

God vind.

Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Jun 10
Fra  Skiftenergi ApS Skrevet kl. 14:22

Hej Hans,

Tak for dit indlæg.

Jeg vil dog hurtigt understrege at jeg kun har lovet det jeg kan garantere: nemlig en besparelse på 10 % af elprisen(ikke afgifter, men prisen på el). Udover det er dit feedback værdsat, det kan helt sikkert bruges!

Hvis du på et senere tidspunkt får interesse for at benytte elmarkedet, skal du til hver en tid være velkommen til at klikke ind og bruge servicen. Eller måske blot til at blive lidt klogere på hvad dine alternativer i det mindste er. Hvis besparelsen for dig ikke er stor nok, kunne det måske være interessant at tage et klimavalg? Jeg vil til hver en tid mene at det er vigtigt at sætte sig ind i de ting man betaler for, og hvad ens alternativer er.

Min opgave er at lette processen i skifte elselskab, ved at fjerne alt besværet. Så vil der blive færre af din "slags"- sofavælgerne(ikke ondt ment) og det er godt for alle. Er godt klar det er svært at få solgt dig ideen udfra indlægget her. Det er en stor beslutning og der er flere overvejelser som du selv nævner. Alle disse finder du på en objektiv måde beskrevet grundigt inde på siden.

De bedste hilsner,

Casper Minding

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:45

Casper Minding:
Jeg vil dog hurtigt understrege at jeg kun har lovet det jeg kan garantere: nemlig en besparelse på 10 % af elprisen(ikke afgifter, men prisen på el).

Det er jeg helt med på. Jeg beskylder dig bestemt ikke for noget grimt.
Men det er et argument fra sælgers side.
Fra købers side ser det ud, som jeg beskriver.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)