Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af spiritusgrossist/import

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For at starte ud med lidt baggrund, så har jeg smagt en fantastisk god spiritus i udlandet (et EU land) som jeg synes kunne være interessant at afprøve på det danske marked.
I første omgang på natklubber og barer.

Jeg har læst lidt på reglerne for import af spiritus, og enkle vil jeg ikke kalde dem, men det er jo altid rart med udfordringer.

Jeg har naturligvis en masse spørgsmål, og kan I svare på bare et af dem, så håber jeg I vil byde ind.
Folk der selv har erfaring med spiritusimport eller som er i natklubbranchen hører jeg særligt gerne fra :)

1. Hvad er avancen typisk på en flaske spiritus ved salg til natklubber/barer, jeg forestiller mig at den er ret lav?

2. Hvad er typisk en natklub/bars indkøbspris på spiritus inkl. moms i forhold til butikspris? 

3. Køber natklubber/barer typisk alt deres spiritus hos en og samme leverandør eller kan de godt lokkes til at handle med andre,
hvis produkterne skiller sig ud?

4. Da jeg ikke forventer at virksomheden jeg vil købe spiritusen af i udlandet kan give mig nogen særstatus,
er der så overhovedet noget jeg kan gøre, for at kæmpe imod at andre større danske grossister begynder at hente mærket hjem til billigere priser,
da de kan købe større mængder?

5. Hvad er typisk minimumsantal af flasker jeg skal købe af spiritusproducenter, for at de gider at handle med mig?
Jeg tænker at starte helt i det små med 2-300 flasker. Er det urealistisk?

6. Er det realistisk senere hen at sælge til butikker eller køber alle de store kæder (Dansk Supermarked, Coop osv) deres spiritus direkte hos producenten?

7. Jeg tænker at give nogle kasser flasker gratis til større kendte natklubber for at lette deres beslutning vedrørende det for dem ukendte mærke,
Jeg er ikke er i tvivl om at de hurtigt vil få det solgt, når først deres gæster har smagt det, og derfor nok skal vende tilbage med en ordre.
Er der nogle potentielle selvmål i den strategi?

Jeg har i øvrigt et fsst job med en fin indkomst, så min tanke er at jeg først og fremmest starter på hobbyplan i det små, for også at få fornemmelsen af om min idé overhovedet holder vand.
Jeg skyder ikke et større beløb i projektet end jeg kan tåle at tabe.

Fra København K
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 03:54

7. YUP! en gæst på en natklub scorer topkarakter i vanerytteri. Du står ikke og er innovativ omkring din bar bestilling kl.02 - du bestiller det du plejer.

Scandinavian's Finest har vist haft ok succes med at møve sig ind i det københavnske natteliv med deres russiske spiritus brands - men deres strategi var at satse på events scenen og promovere sig der, før de rykkede videre til cocktailbarer. Men hey, det kan de sikkert fortælle dig meget mere om, hvis du kontakter dem.

Har du brug for at blive introduceret - siger du bare til.

Good luck!

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 09:04

Kaminski:

2. Hvad er typisk en natklub/bars indkøbspris på spiritus inkl. moms i forhold til butikspris? 

Det er meget forskelligt. Ofte ligger priserne måske 10% under, men så laver man ofte en sponsoraftale, hvor man får x antal kroner tilbage pr. købt flaske.

Kaminski:
3. Køber natklubber/barer typisk alt deres spiritus hos en og samme leverandør eller kan de godt lokkes til at handle med andre,
hvis produkterne skiller sig ud?

Vi køber forskellige steder. Man kan ofte få gode aftaler, hvis man begynder at aftage en vis volume.

Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 17:51

Tak for de foreløbige svar. Andre er meget velkomne til at byde ind :)

@Lilian

Jeg er stadig kun i den undersøgende fase, men når/hvis jeg for alvor kommer i gang,
kunne det være meget interessant at snakke med dem.
Spørgsmålet er vel bare, om ikke de vil opfatte mig som en konkurrent på et eller andet plan? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43

Har du set på Skats krav - herunder sikkerhedsstillelse - ved import af spiritus.

Kravet være ganske omfattende i forhold til en import af kun 200 - 300 flasker af gangen.

Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:28

Inden du sætter for mange skibe i vandet, så få nogle flasker til DK og tag en dialog med et par diskoteker. Spiritus er et hårdt marked, der er stor konkurrence, og det kræver en masse penge at begå sig. Alternativ at sælge et unik produkt og til en god pris, så stederne kan tjene nogle penge. I DK er der en kæde (de tidligere Crazy D., Buddy Holly mv.), som hedder NOX. De er størst i DK, har man dem som kunde, så er man godt igang.

Mange diskoteker køber i dag deres produkter i C&C, cash and carry, som S-Engros og Metro. Altså de henter selv deres varer, naturligvis ikke øl og vand fra bryggerierne. Derudover er der et par grossister som kører og levere direkte.

Detailhandlen tager varer ind, når de er godt kendte ... lettere at sælge. Så start på diskotekerne. Bed og lov til at teste, hyr et par piger og stå så en lørdag på et diskotek og se hvad der sker.

Kig på SKAT hjemmeside, spiritus er afgiftsbelagt produkt, så det kræver en særlig tilladelse/punkt nummer for at importere. 

Det er svært at lave noget på hobby plan - det er en hård branche, men held og lykke.

Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 02:16

Henrik Koudahl:

Har du set på Skats krav - herunder sikkerhedsstillelse - ved import af spiritus.

Kravet være ganske omfattende i forhold til en import af kun 200 - 300 flasker af gangen.

Det var jeg ikke opmærksom på da jeg skrev, men har sidenhen læst mig til at der skal stilles sikkerhed til SKAT for afgifter på minimum 200.000 kroner.  Jeg går ud fra det primært er det du hentyder til?

Det er jo langt fra det beløb jeg har overvejet at importere for, men det fremgår ikke af lovgivningen om der er tale om en sikkerhed der skal indfries,
såfremt jeg importerer for under det beløb.

Jeg vil muligvis godt kunne få stillet en sådan sikkerhed, men jeg er i tvivl om jeg så også forpligter mig til at importere for så højt et beløb i afgifter eller om sikkerheden kun skal stilles for at undgå fusk eller lignende.

Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 02:33

BennyK:
Inden du sætter for mange skibe i vandet, så få nogle flasker til DK og tag en dialog med et par diskoteker

Kan det overhovedet lade sig gøre indenfor lovens rammer?
Der er ikke noget jeg hellere vil en at præsentere det for nogle barer, men så er jeg vel allerede ude med spiritusen i erhvervsøjemed?

Fra Vejle
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Led-manden.dk Skrevet kl. 07:44

Hej Kaminski.

Jeg har arbejdet i diskotek branchen i del år indenfor de større landskæder, som befinder sig både på Sjælland, Fyn og i Jylland. Der hvor vi bestilte spiritus var primært kun hos Inco, og grunden til at det primær kun var hos dem var at de kunne leverer det hele og større ordre. Men det var ikke altid at de var de billigeste.

For at sammenligne lidt, så hvis man skulle købe Jagermiester hjem så købte man 90 flasker pr. uge, da det bare går som varm brød. Men derimod hvis det var Kaptajn Morgan så bestilte man 36 flasker.

Det er alt efter hvilken trend og målgruppe man vil sigte efter, samt markedsføring af produktet som afgøre afsætning.

Du skal måske ind og kører kampagne/konkurrence på produktet i de forskellige diskoteker blandt de ansatte. Det kunne for eksempel være at der er en weekendophold til den person som får solgt flest flakser.

Hver gang der kom nye leverandør på marked med spiritus, tog de altid rundt til de forskellige natklubber og gav dem en kasse hver. De her flasker spiritus vil til næste vagtmøde blive prøve smagt af de ansatte, for at få deres mening omkring dette produkt.

Angående Dansk Supermarkedet, så inden du går ind skal du have sat dig 100% ind i den handelsaftale de kører med. De handelsaftaler de har er urimelige hårde med store bøder, hvis man ikke levere til tiden eller pakket en palle forkert. Der er rigtig mange fald grupper, og bøderne er så høje.

Jeg håber det hjalp lidt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)