Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og skjulte sider

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er kommet i tvivl om hvad Google vil sige til at jeg laver en side på vores website, som der hverken linkes til fra sitemappen eller er tilgængelig via andre links på sitet. Mit formål er at linke til en artikel fra vores nyhedsbrev, men artiklen skal kun være tilgængelig fra nyhedsbrevet.

Er det skadeligt i Googles øjne at have skjulte sider som denne på sit site?

Jeg håber at en af jer SEO-eksperter kan svare på det. 

Mvh Marlene Schøler

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:14

Hej, Marlene...

Siden er jo ikke skjult bare fordi du ikke linker til den. Det er meget alment at man har kampagnesider på sit website. Sider der ikke nødvendigvist er beregnet til søgemaskinerne... Og det at du ikke linker til den nogen steder fra gør, at der er en muligehd for at Google slet ikke finder siden :) 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 13:17

Hej Marlene

Det kan du sagtens gøre.

Det er slet ikke noget problem, i forhold til Google, at have sider som der ikke bliver linket til fra andre sider. Sådanne sider findes der rigtig mange af.

Det spørgsmål du måske skulle stille dig selv er: Skal du gøre noget aktivt for at Google ikke indekserer denne artikel, i tilfælde af at nogle af dine læsere linker til den på en af deres sider? I så fald kan du læse om hvordan dette kan gøres her: http://www.robotstxt.org/wc/exclusion.html - Men vær lige sikker på hvad du gør, så du ikke kommer til at bede Google om helt at holde sig fra dit site..

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:19

Hej Marlene

I første omgang vil Google rent teknisk ikke have en chance for at vide at siden overhovedet findes, og dermed være ligeglad.

Du kan dog nemt risikere at en af brevets læsere linker til siden fra en blog eller lignende, og så kan siden lige pludselig blive indekseret af Google alligevel. Du bør derfor have en eller anden form for sikkerhed der gør at søgemaskiner ikke får adgang. Dem der udvikler dit website kan evt. sætte en fil robots.txt op for at forhindre adgang.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)