Hurtig bemærkning: Da dette omhandler adsense/affliate-sites, vidste jeg ikke helt, hvor jeg skulle placere indlægget - så nu ligger det altså her. Og så til sagen. :-) Uanset om jeg driver et affiliate-site eller et MFA-site, så blev jeg pludselig i tvivl om noget angående keywords. Hvad er det bedste eller mest "normale" at gøre?: A) - At have et site, med 100 artikler, hvor hver eneste artikel, hver især, fokuser på et keyword hver (under den overordnede niche naturligvis)? eller B) - At have et site, med 100 artikler, hvor hver eneste artikel fokuserer på det samme keyword (eller 2-3 keywords)? Hvis mit spørgsmål er for forvirrende, kommer jeg lige med to eksempler som understøtter A og B: A) - 10 forskellige artikler, med hver sit keyword. Eksempelvis en artikel omhandlende skisteder, en om skibriller, en om snowboard, en om ski, en om skitøj - osv. osv. osv. B) - 10 forskellige artikler, alle med et fælles keyword. Keywordet kunne være "skibriller". Eksempelvis en artikel om hvordan man vedligeholder sine skibriller, en om hvor man køber de bedste skibriller, en om hvor man køber de billigste skibriller, en om hvilke mærker af skibriller der findes, osv. Håber det giver mening, og på forhånd tak for hjælpen! :-) -Mads |
Jeg kan ikke give dig et "svar" men jeg er faktisk i gang med at lave en test, der minder lidt om dit spørgsmål. På et site optimere jeg til få søgeord, med høj antal søgninger, og på et andet site der optimere jeg til mange søgeord, med få søgninger. I alt bliver der optimeret til samme antal søgninger plus/minus 2000.
Men jeg fortrækker at bygge et site op, hvor jeg skriver artikler der både indeholder unikke keywords, også keywords som flere artikler indeholder. Det er hvad jeg hen til videre har fundet bedst.