Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. Idetyveri?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg syns jeg har fået den bedste ide nogensinde til en hjemmeside,(som alle jer sikkert også syns i har:)).. Men jeg har ingen forstand på at lave en hjemmeside og skrive koder osv. så skal bruge en programmør til dette.

Og så er det så jeg bliver lidt urolig for om den programmør jeg vælger i teorien kunne "stjæle" min ide mens vi er igang med at lave hjemmesiden?

Eller er det normalt at man laver en kontrakt vedr. hjemmesiden og hva den skal indeholde osv, alså en slags patent, så han ikke kan gå ud og lancere sin egen side i mellemtiden?

Håber I forstår hva det er jeg mener..

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56

Hej Dan

I teorien kan han sagtens stjæle din idé og lave hjemmesiden til sig selv. Hvis du vælger en programmør, som du har stiftet bekendtskab med gennem din grønthandler, så er sandsynligheden for at din idé bliver snuppet større END, hvis du vælger en virksomhed til at udføre ideen for dig.

Jeg har aldrig hørt om virksomheder, der har stjålet folks ideer med hjemmesiderne ... :-)
Det er rimelig vigtigt, at du har tillid til din programmør eftersom han måske styrer hele din virksomhed (hvis virksomheden er din hjemmesideportal) :-)

Så ud at finde en registreret virksomhed der kan hjælpe med din idé.

Undertegnede her ville være et godt bud :-)

Med venlig hilsen
Vigan Shemsiu

Tilmeldt 20. Jan 13
Skrevet kl. 12:45

Hej Vigan..

Tak for det hurtige svar.. Er dog stadig igang med at udvikle ideen osv.. men kan godt være jeg kontakter dig senere.. Du er også fra Odense kan jeg se så det ville være fint med et samarbejde med en man ikke skal køre langt for at samarbejde med..

Du må gerne PM mig med nogle evt. priser på  opsætning af en hjemmeside.

På forhånd tak og god weekend

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

Få ham til at underskrive en NDA erklæring, inden arbejdet påbegyndes.

- Det kræver dog at du fortæller en lille smule om idéen, fordi i teorien kan han jo sidde med samme idé, som han ønsker at udvikle. Så du må lige fortælle en lille smule idéen i NDA'en for at han kan sikre sig at det ikke er en idé han selv har.

Mvh.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det spørgsmål går igen herinde tusindvis af gange. Folk er paniske for at der er nogen der skal stjæle deres "fantastiske" ide, men faktum er at 99% aldrig nogensinde ville handle på det. Og det er det, der gør forskellen på dig(hvis du vil have success) og alle dem du fortæller din ide til. Du handler og udfører det - det gør de ikke, heller ikke selvom de synes det er en god ide. Det er DIG der har fået ideen og det DIG der har den motivation, der skal til for at føre det ud i livet.

Prøv at lyt til det her podcast - i slutningen fra 1 time og 4 minutter og frem, der snakker de om netop den problematik... hør det og lær... http://www.smartpassiveincome.com/startups-mindset-john-saddington/ 

\Mikkel

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:41

Hej Dan,

Kan godt forstå at du kan være nervøs, men nogen gange må man også vise tillid til andre når man har lært dem bedre af kende.. Du skal også tænke på, at virksomheder eller freelance-programmøre gør det de er bedst til og det er at lave hjemmesider eller software for andre - ikke at lave en ny virksomhed med de ideer som deres kunder kommer med.

De har deres fokus på deres kernekompetencer og det er ikke at stjæle andres ideer. 

Desuden bør du vælge en person eller virksomhed som har referencer, som du kan kontakte og på den måde har du mere sikkerhed for deres professionalisme og kompetencer!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:57

Hej.
Vi brugte webidan.dk til at udvikle vores hjemmeside - de var meget professionelle med, at selv fremlægge en hemmeligholdsaftale ved første møde og hele dialog processen fra kravspec til færdig hjemmeside! Samt er deres priser perfekte for ny startede virksomhed og med at vi betaler et lille beløb hver måned og til gengæld altid kan få hjælp og support,hvis der er behov for det!

Tilmeldt 20. Jan 13
Skrevet kl. 11:48

Mikkel Kongsfelt:
Det spørgsmål går igen herinde tusindvis af gange. Folk er paniske for at der er nogen der skal stjæle deres "fantastiske" ide, men faktum er at 99% aldrig nogensinde ville handle på det. Og det er det, der gør forskellen på dig(hvis du vil have success) og alle dem du fortæller din ide til. Du handler og udfører det - det gør de ikke, heller ikke selvom de synes det er en god ide. Det er DIG der har fået ideen og det DIG der har den motivation, der skal til for at føre det ud i livet.

Ja det kan du selvfølgelig have ret i Mikkel, sådan havde jeg ikke li tænkt på det:)

Tilmeldt 20. Jan 13
Skrevet kl. 11:52

Det var li præsis sådan en "aftale" jeg tænkte på om man kunne lave.. Tak for oplysningen..

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:56

Hej Dan,

Du kan prøve at sende os en mail på kontakt@rowweb.dk. Hvis du resumerer op, hvilke funktioner siden skal indeholde, så kan jeg hurtigt give dig et overslag på dit specifikke projekt.

M.v.h.
Rasmus Rowbotham - ROW Web

www.rowweb.dk
- Billige og unikke hjemmesider til den mindre virksomhed. Vi skræddersyer dem specielt til dine ønsker og behov!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)