Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Berlingske - SPAM?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Hej Jakob

Jeg skal understrege, at jeg er ansvarlig for meget få af de rundspørger, der sendes fra Berlingske. Jeg kender ikke den undersøgelse, du nævner. Men hvis du sender mig en mail på moas@berlingske, vil jeg bede om, at du bliver fjernet.

Og i forhold til spørgsmålet om spam, så er det afgørende, om vi forsøger at sælge noget til dem, vi henvender os til, og det gør vi ikke. Vi forsøger at få nogle informationer, som vi bruger i vores daglige journalistiske arbejde. Eksempelvis i forhold til at skrive nogle artikler, der påpeger nogle problemer i det danske samfund.

Med venlig hilsen

Morten Asmussen
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MortenAsmussen:
i forhold til spørgsmålet om spam, så er det afgørende, om vi forsøger at sælge noget til dem

BULLSHIT!

Hvis du sender noget til min email automatisk og uden jeg explicit har bedt om det, så er det spam! En ting er at lave en smutter ... sig undskyld og stop med spamme. Du skal ikke begynde at argumentere frem og tilbage og forsvare dine handlinger! "Undskyld, det sker ikke igen" og bed så til at den bliver købt så i slipper for bøder!

http://en.wikipedia.org/wiki/Spam_%28electronic%29

Spam: "Is the use af electronic messaging systems to send unsolicited bulk messages"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fik den også på vores hovedmail i dag - den blev bare slettet også var det det.

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ligeledes været den heldige modtager af endnu en omgang Berlingske rundspørge.

Berlingske Research Spam:
Berlingske gennemfører i øjeblikket en rundspørge blandt nystartede virksomheder. 

Tjaaaa, den pågældende virksomhed er godt nok 2 års+ tid gammel,- men ok fair nok, det er vel også at betragte nyt.

Berlingske Research Spam:
Vi håber at have modtaget dine svar inden <skriv dato>.

Ok, jeg skal nok sende mit svar inden <skriv dato>.

Det er mig helt ubegribeligt, hvordan man som et stort medie og seriøst foretagende, igen kan sende sådan en mail ud efter alt den kritik man modtog i sidste omgang. Og endvidere UDEN nogen som helst mulighed for, at afmelde sig nyhedsbrevet. Selv min morfars interne nyhedsbrev til fiskeklubben har et "afmeld nyhedsbrev" link.

MortenAsmussen:
så er det afgørende, om vi forsøger at sælge noget til dem, vi henvender os til, og det gør vi ikke

Nej, I forsøger ikke at sælge noget i jeres brugerundersøgelse, men hele datagrundlaget der indsamles bruges vel og mærke til at genereré grundlag nok for, at skrive om et bestemt journalistisk emne. Et emne der med stor sandsynlighed ender på et af jeres medier - og som skaber trafik/læsere = penge i kassen. Den eneste grund til, at jeg ser så u-nuanceret på det er, fordi du prøver at retfærdiggøre - en efter min mening - totalt fejlagtig markedsføringstrategi med, at vi som brugere skal acceptere jeres "Spam" fordi 1. i ikke prøver at sælge noget 2. i prøver at påpege nogle problemer i det danske samfund. Ahh cmoon.

Fra Tayabas
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Fra  JFServices Skrevet kl. 17:25

Tænker lige en tanke, hvad betyder en spam mail fra en dansk virksomhed, når vi modtager 30 spam mails fra udlandet om dagen, dem sletter vi jo bare og så tænker vi ikke mere over det

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:04

JFServices:

Tænker lige en tanke, hvad betyder en spam mail fra en dansk virksomhed, når vi modtager 30 spam mails fra udlandet om dagen, dem sletter vi jo bare og så tænker vi ikke mere over det

Jeg modtager desværre en del mere end 30 mails om dagen :) Og det er irriterende fra tid til anden, ikke når man læser mailen, men mere når man skal rydde op senere hen :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 15:37

Tage Danielsen:

God morgen.

Det er jo ikke forbudt at maile og spørge om ting og sager. De tilbyder jo ikke noget du kan købe, så derfor vil det være svært at få det stemplet som spam.

Set i det lys har de lov at lave en undersøgelse, og hvis ikke du vil deltage, skal du bare se bort fra denne mail, og slette den.

Kan i alle have en god dag.

Bedste hilsen Tage

Det er decideret usant hvad du skriver.

Så længe der er nogen somhelst form for branding etc så er det ulovligt

MVH Jens 

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 15:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

MortenAsmussen:
Hej Jakob

Jeg skal understrege, at jeg er ansvarlig for meget få af de rundspørger, der sendes fra Berlingske. Jeg kender ikke den undersøgelse, du nævner. Men hvis du sender mig en mail på moas@berlingske, vil jeg bede om, at du bliver fjernet.

Og i forhold til spørgsmålet om spam, så er det afgørende, om vi forsøger at sælge noget til dem, vi henvender os til, og det gør vi ikke. Vi forsøger at få nogle informationer, som vi bruger i vores daglige journalistiske arbejde. Eksempelvis i forhold til at skrive nogle artikler, der påpeger nogle problemer i det danske samfund.

Med venlig hilsen

Morten Asmussen

Nej, så snart I sender noget som via branding værdi, eller noget andet aspekt sælger blot EN avis eller ET abonnement.

Jeres latterlige forsøg på at omgå markedsføringsloven indeholder alle berlingske navnet og logo mv, så der er ulovligt.

I skulle simpelthen have skåret en vis legemesdel af 

Det er noget svineri at en virksomhed som Berlingske spekulerer i noget sådant, og man kan kun håbe at de formodentlig mange anmeldelser fører til at I får en kollosal bøde og der skal fyres medarbejdere på den konto.

MVH jens 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 18:09
Bronco fan DK

Jeg er temmelig sikker på Berlingske overholder loven.
Et enkelt logo er ikke nok til at det opfattes som branding. Det er jo trods alt vigtigt at man kan se hvem afsender er.
Hvis undersøgelsen kun har til formål at afdække markedsforhold, så er det lovligt. Husk også at nyhedsmedier på andre områder har særlig tilladelse. Eksempelvis må de gerne telefonisk forsøge at sælge abbonnementer.
Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 12:22

Jesper I.P. du må selv vurderer - men jeg håber at Berlingske får en på brillerne for dette! 

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/spam0/Markedsundersoegelse-med-branding

Det er i strid med forbuddet mod spam at sende e-mail med markedsundersøgelse, der indeholder unødvendig detaljeret beskrivelse af et firma og dets mission. Det har Forbrugerombudsmanden udtalt i en forhåndsbesked.

En brancheorganisation anmodede om Forbrugerombudsmandens forhåndsgodkendelse i anledning af, at man – på vegne af et medlem - ville sende uanmodede mails med et spørgeskema ud til erhvervsdrivende. Spørgeskemaet angik kendskab og holdning til et bestemt medlems produkter. Forbrugerombudsmanden udtalte at egentlige markedsundersøgelser falder uden for forbuddet mod uanmodede e-mails i markedsføringslovens § 6, stk. 1. En sådan undersøgelse må f.eks. hverken indeholde opfordring til køb, firmaets logo, rosende omtale eller anden branding.

Da spørgeskemaet indeholdt en introduktion med en ganske detaljeret og positiv beskrivelse af firmaet, som ikke var nødvendig for forståelsen af formålet med undersøgelsen, samt omtale af firmaets mission/slogan, var mailen med spørgeskemaet efter Forbrugerombudsmandens opfattelse omfattet af forbuddet.

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)