Lang historie kort: Jeg har min ”lille” virksomhed som beskæftiger sig med menneskeligudvikling i form af: Life coaching - Som er tilsigtet den private. Proceskonsultation – Som er tilsigtet organisationer og virksomheder – Her arbejder jeg med mere avanceret ledelses- og medarbejderudvikling igennem fx. teamtræning, ledelsesbaseret coaching, forandringsprocesser, psykisk arbejdsmiljø og mange andre spændende ting.
Det går rigtigt godt. Jeg har et fornuftigt antal private sessioner og er faktisk også begyndt at få flere og flere virksomhedsmæssige forespørgsler, dette er primært sket igennem mund til mund metoden.
Jeg har haft den samme webside siden jeg startede op, og har nu fået lyst til at lave den helt om! (Derfor ligner min side PT pis) Den gamle side skulle som-sådanne ikke sælge min service, det gjorde jeg selv igennem opsøgende og mund-til-mund metoden. Sidens eneste formål var, at jeg kunne referer til den, hvis folk ville vide mere (vi skal jo alle sammen have en web side nu om dage).
Den NYE side skal sælge min service, den skal i høj grad henvende sig til ”Googles publikum”, så der skal bruges resurser på SEO, webdesign og alt det der.
Nu er vi nået til min udfordring: Bør jeg lave to web sider, én som henvender sig til Hr. og Fru. privat, og én som henvender sig til organisationer og virksomheder? ELLER vil det være ok at benytte ÉN side som har en ”Privat” og en ”Virksomheder” fane?
Mit firma navn er Din Attitude og adressen er www.dinattitude.dk Bør jeg så også have en virksomhed som hedder fx Konsulent Coach med en anden web adresse?
Hvad ville I gøre hvis I var i mit sted: En fælles webside med to ”veje” ELLER to websider med hvert sit design? – Og lad os nu sige, at jeg har to websider med to forskellige navne, bør jeg så også have to virksomheder? Jeg håber der er nogle som vil bruge 8-10 minutter på den her post - Jeg vil endnu engang påpege, at min nuværende side, ligner pis fordi jeg er i gang med, at lave helt om!
På forhånd tak for hjælpen, og god weekend
Med venlig hilsen Thomas
|
hmm svær problematik - jeg tænker at du skal tage to stykker papir. På det ene tegner du din privat-side hvordan den i givet fald skulle opbygges, hvilke salgsargumenter, faner etc. som du vil mene er mest vedkommende. På det andet papir tegner du virksomheds-siden og derefter kigger du om du sidder med to vidt forskellige designs og indgangsvinkler eller om der er 70%? sammenfald. Ved højt sammenfald starter du ud med en side henvendt til begge segmenter. Administrativt og SEO mæssigt (og mange andre argumenter) vil det være at foretrække med en side. Oplever du senere hen at dette giver nogle udfordringer som du ikke tidligere var opmærksom på, så må du udarbejde to sider...
Bare mine tanker, held og lykke :-).