Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Én web side med to veje, eller to forskellige websider?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lang historie kort:

Jeg har min ”lille” virksomhed som beskæftiger sig med menneskeligudvikling i form af:

Life coaching - Som er tilsigtet den private.

Proceskonsultation – Som er tilsigtet organisationer og virksomheder – Her arbejder jeg med mere avanceret ledelses- og medarbejderudvikling igennem fx. teamtræning, ledelsesbaseret coaching, forandringsprocesser, psykisk arbejdsmiljø og mange andre spændende ting.

Det går rigtigt godt. Jeg har et fornuftigt antal private sessioner og er faktisk også begyndt at få flere og flere virksomhedsmæssige forespørgsler, dette er primært sket igennem mund til mund metoden.

Jeg har haft den samme webside siden jeg startede op, og har nu fået lyst til at lave den helt om!

(Derfor ligner min side PT pis)

Den gamle side skulle som-sådanne ikke sælge min service, det gjorde jeg selv igennem opsøgende og mund-til-mund metoden. Sidens eneste formål var, at jeg kunne referer til den, hvis folk ville vide mere (vi skal jo alle sammen have en web side nu om dage).

Den NYE side skal sælge min service, den skal i høj grad henvende sig til ”Googles publikum”, så der skal bruges resurser på SEO, webdesign og alt det der.    

Nu er vi nået til min udfordring:

Bør jeg lave to web sider, én som henvender sig til Hr. og Fru. privat, og én som henvender sig til organisationer og virksomheder? ELLER vil det være ok at benytte ÉN side som har en ”Privat” og en ”Virksomheder” fane?

Mit firma navn er Din Attitude og adressen er www.dinattitude.dk

Bør jeg så også have en virksomhed som hedder fx Konsulent Coach med en anden web adresse?

Hvad ville I gøre hvis I var i mit sted:

En fælles webside med to ”veje” ELLER to websider med hvert sit design? – Og lad os nu sige, at jeg har to websider med to forskellige navne, bør jeg så også have to virksomheder?  

Jeg håber der er nogle som vil bruge 8-10 minutter på den her post - Jeg vil endnu engang påpege, at min nuværende side, ligner pis fordi jeg er i gang med, at lave helt om!

På forhånd tak for hjælpen, og god weekend

Med venlig hilsen

Thomas

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 17:02

hmm svær problematik - jeg tænker at du skal tage to stykker papir. På det ene tegner du din privat-side hvordan den i givet fald skulle opbygges, hvilke salgsargumenter, faner etc. som du vil mene er mest vedkommende. På det andet papir tegner du virksomheds-siden og derefter kigger du om du sidder med to vidt forskellige designs og indgangsvinkler eller om der er 70%? sammenfald. Ved højt sammenfald starter du ud med en side henvendt til begge segmenter. Administrativt og SEO mæssigt (og mange andre argumenter) vil det være at foretrække med en side. Oplever du senere hen at dette giver nogle udfordringer som du ikke tidligere var opmærksom på, så må du udarbejde to sider...

Bare mine tanker, held og lykke :-).

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:06

Hej,

Jeg ville helt klart anbefale en side. Hvis jeg søger efter dit navn på Google, og jeg så kommer ind på den for virksomheder, men egentlig gerne vil ind på den til private. Hvad gør jeg så? Så tænker jeg højst sandsynligt; "Nå, det var ærgeligt, han ikke udbyder sin service til private. Jeg må hellere finde en anden".

Folk er efterhånden internet-kyndige nok til, at kunne finde ud af at administrere de forskellige sider og sektioner på en hjemmeside :)

Men held og lykke med det :)

Hilsen,
Rasmus
- Row Web

www.rowweb.dk
- Billige og unikke hjemmesider til den mindre virksomhed. Vi skræddersyer dem specielt til dine ønsker og behov!

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 08:10

Tak for nogle gode svar.

Så en side med to veje er i jeres øjne den absolut bedste løsning – grundet SEO og betjeningsvenligheden. 

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Sep 06
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 12:09

Hej Thomas,

Hvis den eneste forskel er om din kunde har et CVR nummer eller et CPR nummer kan du sagtens have 1 hjemmeside. Som Martin er inde på, må du vurdere behovet for at kommunikere særskilt til de 2 målgrupper.

2 perspektiver du måske kan tage med i betragtningen:

Målgrupper:

Har de 2 målgrupper behov for de samme informationer for at blive overbevist om at de skal købe dine services? Hvis ja kan du sagtens informere de 2 målgrupper sideløbende (samme hjemmeside). Hvis den ene målgruppe har brug for flere informationer end den anden skal du måske opdele dit informationsflow.

Services (produkter):

I hvor høj grad adskiller dine produkter sig? Hvis det er det samme "produkt" du sælger er der ingen grund til at lave 2 forskellige hjemmesider. Hvis der er stor forskel på det arbejde du udfører for erhvervskunderne kontra private skal du måske overveje at opdele præsentationen.

God fornøjelse med opdateringen af din hjemmeside.

vh Bobby

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)