Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det umuligt at købe en virksomhed på Amino?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg forsøger at få kontakt til sælgerne der har annonceret deres virksomheder til salg, men næsten ingen svarer på henvendelserne.

Jeg skriver, kort fortalt, at jeg har kapital til rådighed og ønsker mere information om deres virksomhed, men 1 ud af 10 svarer. Hvad sker der?

Er der andre med erfaring på dette område?

Mvh.
Michael
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:53

Køb eller sælg virksomheder på Amino Virksomhedsbørs:

• Opret en gratis annonce
  • 100 % anonymitet
  • Telefonisk support
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:11

Hej Mike,

Det virker da lidt underligt, men hvor lang tid har de annoncer som du henvender dig på, ligget på virksomhedsbørsen?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

Underligt - Giver du dem en personlig E-mail de kan svare på eller har PB åbent så de kan gi info fortroligt?

Har du givet dem lidt info om dig selv som kan give tillid?  (ikke krænge alt ud men lidt info om andre projekter osv)

Taler vi her under påskes hvor en del måske kan være bortrejste, med andre ord har du givet dem 14 dage før du undrer dig?

Ellers mystisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mike-DK

Da jeg læste dit indlæg, var jeg inde og prøve at undersøge det, og kan se at flere af de annoncer som jeg tidligere har sat til at være inaktive, fordi at sælger ikke har reageret på, at vi har gjort opmærksomme på at de ikke har svaret på div. spørgsmål, nu står som aktive.

Jeg er ikke klar over hvor mange annoncer det drejer sig om, men en udvikler har fået et par cases, så han kan finde ud af hvor det er gået galt.

Jeg skal ikke kunne sige om det er grunden, eller en af grundende til at du har manglet respons, men vi arbejder med det samme på at finde ud af det, og beklager meget.

Du må meget gerne sende en mail til rune@amino.dk, med div. detaljer, så skal jeg nok se nærmere på det.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 11:34

Vi har indtil videre købt to virksomheder igennem Amino. Der er stor forskel på sælgerne, jeg synes at der mangler en eller anden form for hjælp til disse i forhold til hvilke tal man skal have styr på og hvordan de beregnes. Bare sådan noget som moms skaber store problemer for mange sælgere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Hvejsel:
Vi har indtil videre købt to virksomheder igennem Amino. Der er stor forskel på sælgerne, jeg synes at der mangler en eller anden form for hjælp til disse i forhold til hvilke tal man skal have styr på og hvordan de beregnes. Bare sådan noget som moms skaber store problemer for mange sælgere.

Det kan jeg forestille mig. Det er nok lidt samme problem man oplever fra folk der søger kapital. De kaster sig lige ud i det med at de har verdens bedste ide og man bare skal kontakte dem med tilbud. Siden er der hverken forretningsplan eller budget og visse svarer sågar, at hvis Mark S havde skulle rode med en forretningplan var facebook aldrig blevet solgt.

Det ligger i, at det jo ikke er forretningsfolk men idehavere som både står som "ønsker partner" - "ønsker kapital" eller - virksomhed til salg i mange fald. Jeg er ikke i tvivl om, at der også blandt "virksomhed til salg" er seriøse, og det tyder alt jo på når I har købt to virksomheder gennem Amino til nu, MEN - JA - Jeg vil godt ved lejlighed næste uge prøve at lave et et forslag til hvilke minimums ting der skal være i orden og hvilke minimums informationer man skal have som sælger, hvis det skal give mening at sætte noget til salg

En eller anden standard NDA kunne også være godt at ha med så sælger og køber efter at ha følt ideen lidt på tænderne, kunne underskrive en sådan og gå videre det sidste stykke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 12:41

Det ville være super fedt hvis man kunne hjælpe sælgere lidt på vej. 

Thorborg ville nok være en glad mand for sådan et. 

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:56

Tak for alle jeres meget relevante og hurtige svar. 

Det er absolut muligt at jeg ikke er tålmodig nok men, det er ikke børsnoterede koncerner jeg har henvendt mig til. Hvis jeg havde en mindre virksomhed til salg, ville jeg ikke lade der gå mange dage, før jeg i det mindste reagerede. De fleste har læst beskeden, men gider ikke engang at svare at de vender tilbage eller at min henvendelse ikke er interessant. 

Jeg vil også gerne give helt ret i at der mangler en eller anden basisvejledning til sælgere af små selskaber. En af dem der reagerede havde udbudt et selskab med 250.000,- i overskud. Da man havde udskilt aktiviteten for ca. et halvt år siden, var der endnu ikke noget regnskab. Ved en hurtig gennemgang af resultatopgørelsen for de seneste 5 mdr. viste der sige et overskud på lidt over 20.000,- og så havde ejeren hævet under 20.000,- i løn i hele perioden. Det var helt sikkert ikke et forsøg på at "snyde" men blot et tegn på manglende viden om virksomhedsdrift og regnskaber. Hovedregning (inkl. moms!) og rigtige regnskabstal er ikke det samme. 

Jeg ved at man kan købe en vurdering af sin virksomhed, men da mange af selskaberne har et overskud i nærheden af det en vurdering koster, er denne mulighed ikke relevant. Nogle gode råd om hvordan man opgør omsætning og omkostninger, samt en tommelfingerregel for hvordan man opgør værdien af lager og inventar, ville gør det meget nemmere for både køber og sælger. De ville fra starten, være på samme side i bogen.

Mvh.

Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)