Hej Amino! Jeg går med tankerne om, at opstart et nyt webshop koncept ved siden af min anden forretning. Idéen er at importere "kopivare" fra Asien og sælge dem b2b + b2c. I "kopivare" skal det ikke forestås som en direkte kopi med varenavne på, men mere i materielleprodukter som benytter sig af samme designs og produktnavne som ligger sig meget op af de originale udgavers produktnavne. Min problematik er simpel: Hvornår er produktet så indentisk med det originale at det krænker deres ophavsret? Er der nogle retningslinjer for det eller er det en vurderingsag? Jeg har forsøgt, at søge mig frem til svar, men uden held. På Forhånd Tak! |
Så vidt jeg ved, og kan huske fra andre indlæg ang. kopivarer, så beslaglægges kopivarer i tolden (hvis de opdages), og destrueres. Altså ryger hele dit forretningsgrundlag vist i tolden.
Hvis du sælger en computer der ligner en mac, men hedder lac, og de der solgte dig den kalder sig plapple, kommer Apple nok og slagter dig for alt du er værd og sætter dig i gæld resten af livet. Selv hvis produktets logo er en pære, og ikke et æble.