Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Replica shop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 34
Fra  BalderClothes.com HeimdallNordic.com Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg går med tankerne om, at opstart et nyt webshop koncept ved siden af min anden forretning. Idéen er at importere "kopivare" fra Asien og sælge dem b2b + b2c.

I "kopivare" skal det ikke forestås som en direkte kopi med varenavne på, men mere i materielleprodukter som benytter sig af samme designs og produktnavne som ligger sig meget op af de originale udgavers produktnavne.

Min problematik er simpel: Hvornår er produktet så indentisk med det originale at det krænker deres ophavsret? Er der nogle retningslinjer for det eller er det en vurderingsag?

Jeg har forsøgt, at søge mig frem til svar, men uden held.

På Forhånd Tak! 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:08

Så vidt jeg ved, og kan huske fra andre indlæg ang. kopivarer, så beslaglægges kopivarer i tolden (hvis de opdages), og destrueres. Altså ryger hele dit forretningsgrundlag vist i tolden.

Hvis du sælger en computer der ligner en mac, men hedder lac, og de der solgte dig den kalder sig plapple, kommer Apple nok og slagter dig for alt du er værd og sætter dig i gæld resten af livet. Selv hvis produktets logo er en pære, og ikke et æble.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 34
Fra  BalderClothes.com HeimdallNordic.com Skrevet kl. 11:11
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:14

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28

Der findes ingen facitliste - der er ikke en regel der feks. siger 5% ændret så er det ikke en kopi. Man kan sige, at hvis du selv synes det er en kopi, så er det en kopi med al sandsynlighed. Der er ingen regler, det afgøres "case-by-case"

Om der er logo på eller ikke er uden betydning. Alt design er som udgangspunkt uden videre beskyttet i 3 år og alt design fra de større virksomheder bliver altid yderligere designbeskyttet.

En phone-case uden apple logo er kopi - en helt anden case men med apple logo er overtrædelse af logo rettighed. Et ur der ligger tæt op af Rolex uanset det er uden logo og navn eller hedder lolex er en kopi osv

Der er ingen regler og du kan regne med, at de store, som ex netop Rolex, Apple, Louis Vuitton, D&G + Gucci osv kæmper med næb og klør mod replica og kopier. Tolden destruer og giver bøder desuden på eget beskub.

En replica shop i Danmark er i mine øjne en både risikabel og tabt ide. Der er masser af replica i fjernøsten og de cykler rundt mellem hinanden på nettet og lukkes og åbnes med nye ejere

For modtager er det ulovligt at modtage en kopi med posten i DK, men ikke at medbringe den personligt ved ankomst til landet. Det er en administrativ regel der skal lette tolden, men man må ikke komme til lufthavnen med TO stk Lolex ure - kun et fra ferie i Thailand

Er du i tvivl om det er en kopi kan du sende beskrivelsen til apple/Rolex/modefirmaet og høre dem - siger de at den kan du godt gå videre med, så er det fint, siger de nej, ja så er det jo ikke sikkert at deres nej ville holde i retten, en du har skaffet dig sikkerhed hvis du får ja

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)