Når jeg opretter en tekst i Dandomain, så laver jeg en overskrift til varen, og skriver en tekst som kan ses i shoppen ef kunderne. Men så har jeg jo også en egen metatags title og metatags beskrivelse jeg udfylder. Læser google så også teksten på det synlige varekort, eller læser den kun metabeskrivelsen? og det samme med varetitlen? Håber i forstår spørgsmålet. Tænker på om ikke man bare kan lave nogle kortere varetekster på den synlige, og måske lave en standard opsætning hvor jeg altid kun skal udfylde længde og materialer. - dette giver jo i princippet Duplicate Content, men betyder det så meget hvis man udfylder metabeskrivelsen med god lang tekst? |
hej,
Google læser naturligvis dit varekort - Det du udfylder i metatag beskrivelse er den tekst du ønsker synlig i googles søgeresultat. Eks som i den markede tekst herunder - udfylder du ikke feltet så tager Google typisk de første linjer af din varebeskrivelse og bruger det i søgeresultatet.
Det giver ingen mening af smide en masse tekst i matabeskrivelsen, da Google kun læser de første 160 tegn (cirka) Men uanset om du udfylder denne eller ej, så læser Google teksten på dit varekort.
Håber det var svar.