Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop: Magento eller selvudviklet webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået en god idé til en webshop. Min idé bygger på flere kategorier, så jeg vil have en "webshop" for hver kategori. Eks. hvis man kigger på smartguy.dk, så har de flere webshops på en løsning. Hvis man klikker på Sport i toppen kommer man over på smartsport.dk, men indkøbskurven er stadig den samme.

Min idé er at lave webshop designet fra bunden selv, jeg vil bygge hele shoppen i html og derefter integrere den med en webshop løsning, som eks. kunne være Magento.

Jeg er selv webprogrammør, jeg tænker på om min løsning vil være speciel, da jeg har flere webshops indbygget i en eller hvor god er Magento til at håndtere min problem stilling?

Enten skal man programmere en fra bunden, hvilket jeg har mulighed for, med den løsning har jeg 100% kontrol over webshoppen, da Magento ligner et meget tungt system. Jeg kan lave denne "specielle" løsning, men det tager lang tid og så kan der måske komme problemer med sikkerheden.

Eller kan min løsning nemt integreres i Magento? Hvis jeg bygger webshoppen op i html og derefter integrere den med Magento, hvor nemt vil det være når jeg ikke ved noget om Magento?

Hvilken retning vil i gå i? Jeg kan se flere har holdning til, at det er spild af tid at programmere egen webshop, men omvendt set har jeg nogle specielle ønsker. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med Magento og hvor nemt det ville være at bygge.

Mvh.
Morten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Det du søger eksistere ikke, da Magento ikke bare er html, men en kombination af html, css, php.

Hvis du har et billede i hoved hvordan shoppen skal se ud, så kan du lave en psd fil i photoshop,
og få en programmør som mig til at lave en template til dig, der er mange penge og spare. 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mb...:
Hvilken retning vil i gå i? Jeg kan se flere har holdning til, at det er spild af tid at programmere egen webshop, men omvendt set har jeg nogle specielle ønsker. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med Magento og hvor nemt det ville være at bygge.

Magento kan godt det du ønsker. - Specielt Magento Enterprise.

Jeg ville starte med at lave en forretningsplan... Wink

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten!

Magento kan uden problemer klarer de problemstillinger du har. Jeg har udviklet flere magentoløsninger, hvor der har været flere forskellige (også mht sprog) shops tilknyttet.

Du skriver at du er webprogrammør, så går ud fra at du også har lidt kendskab til PHP? I så fald, skulle det ikke være noget problem for dig at få implementeret din html skabelon - der er naturligvis en indlæringskurve, men det er til at overkomme :-)

Held og lykke med projektet og sig endelig til, hvis du har yderligere spørgsmål.

De bedste hilsner
Mark Andreasen

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Der er ingen grund til at begynde at programmere en hel webshop fra bunden af, når der findes så mange gratis og ganske gode open source systemer. Jeg vil anbefale dig, at hente et template, som ligner dit design i form af opstilling og så herefter begynde at redigere i det. Det vigtige er, at du kommer i gang - ser om der er et marked for din idé - ikke at bruge alt for lang tid på opbygning af hjemmeside.

Held og lykke med det. :-)

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg prøver at lave et design og prøver at rode lidt med nogle eksisterende Magento templates, for at få en idé til hvordan det virker :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)