Hej Amino'er Jeg er i gang med en uddannelse, hvor jeg er endt et semester i et lidt eksotisk sted, hvor man har en drik som smager utrolig godt, og er let at lave. Det har fået mig til at tænke på, om jeg skulle prøve konceptet af, med denne drik samt nogle mere kendte drikke f.eks. juice og milkshake. Jeg har aldrig selv set drikken derhjemme, men har googlet og kun fundet to steder som laver den, det er en slags kaffedrik. |
Salg af drikkevarer
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Ja, du er en fødevarevirksomhed når du producerer og sælger de drikke du nævner. Hvis man håndterer fødevarer skal man have hygiejnebevis. Du skal registreres af Fødevarestyrelsen også. Mht virksomhedslokaler som ikke må være pizzaria mv, er det typisk pga støj og lugtgener mv. Der er krav om ordentlig udsugning, hvis man har den type virksomhed. Du kan evt forhøre dig hos ejerforeningen eller hvem det er som udlejer, om de vil acceptere jeres koncept. Håber svarene hjælper dig lidt på vej. Mvh Kristina |
Jeg er på min mobil, så gider ikke til at skrive en masse.. Men jeg går ud fra du vil lave en "juice bar"? M.h.t. Om de vil acceptere dig i bygningerne kan de kun selv svare på, det kan nemlig også dreje sig om den høje konkurs rate der er i restaurations branchen. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)