Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aws.amazon.com LOGIN via FTP f.eks Filzilla ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er hostet hos aws.amzon.com og skal for første gang sende filer op via FTP (Filezilla) men simpelthen ikke finde ud af at logge ind.

Sætter ec2-54-xxx-4-xx.eu-west-1.compute.amazonaws.com i VÆRT

indsætter wordpress brugernavn og pass.

Port sættes til 22

Får denne FEJL:

Fejl: Disconnected: No supported authentication methods available (server sent: publickey)

Fejl: Kunne ikke forbinde til server

HVad menes med server sent: publickey ?

Har fundet denne vejledning http://lzw-programmingjourney.blogspot.dk/2011/12/set-up-ftp-server-on-amazon-aws-ec2.html men der mangler jeg KEYFILE?

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dengang du oprettede serveren blev der genereret et public/privat keypair som du forhåbentlig gemte. Du skal angive den private nøgle i dit ftp program og bruge sftp.

Hvis du ikke har den nøgle, må du vist starte forfra med en ny server

/Niels

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

har fundet nøglen som er en .pem fil.

Loader den Filezilla hvor den så siger .pem ikke er et format understøttet af Filezilla. Den spørger så om jeg ønsker om at konvertere til et understøttet format. Det prøver jeg og får en .ppk fil.

Kører login og får:

Status: Tilslutter til ec2-54-xxx-4-xx.eu-west-1.compute.amazonaws.com...

Respons: fzSftp started

Kommando: keyfile "C:\Users\xxxxxxxx\Desktop\TM\Wordpress.ppk"

Kommando: open "xx.x@xxxxx.dk@ec2-54-xxx-4-xx.eu-west-1.compute.amazonaws.com" 22

Kommando: Stol på ny værtsnøgle: Én gang

Fejl: Disconnected: No supported authentication methods available (server sent: publickey)

Fejl: Kunne ikke forbinde til server

 

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på at det skal være port 22 og ikke 21?

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SFTP kører på port 22.

Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.

Spm? Skriv.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Bitrake Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ikke sikker på at filezilla understøtter scp og mener ikke at aws server kommer med ftp understøttelse med mindre man selv har installeret. Det ser ud til at du forsøger at køre via ftp.

Husk at du også skal angive et brugernavn når du forbinder. Hvis du kører med aws' images er det "ubuntu"

Jeg bruger selv http://winscp.net/eng/docs/lang:da til at overføre filer. 

/Niels

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm kan simpelthen ikke få det til at lykkedes og er kommet i tivvl om følgende vedrøremde key filen:

Når man logger ind hos Amazon så vælger man "EC2 Virual Server in the sky" og kommer til Dashboardet. Her vælger man så at "Launch instance" dvs starte en ny eller man går til sin "Running instance" den man har kørerende.

Da jeg startede op første gang med AWS launchede jeg en instance og legede rundt med mit WP Karma theme da det er første gang jeg arbejder med WP.

Da jeg var førdig med at prøve tingene af i mit theme slettede jeg derefter den første instance og startede en ny hvor mine foreløbige sider nu ligger.

Kan nu så ikke huske hvor i processen key filen blev genereret. Har hver sin instance sin seperate keyfile ?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Boldt:

Hej

Jeg er ikke sikker på at filezilla understøtter scp og mener ikke at aws server kommer med ftp understøttelse med mindre man selv har installeret. Det ser ud til at du forsøger at køre via ftp.

scp og sftp er ikke det samme.

Der kræves IKKE en ftp server for at tage kontakt til SFTP.

Folk blander SFTP og FTPS sammen.

Forskellen er at FTPS (File Transfer protocol Secure) er FTP med TLS extension (SSL). hvorimod SFTP er SSH File Transfer Protocol - Så du vil altid kunne connecte til SFTP såfremt du har ssh på serveren.

Du kan tilgå den i filezilla ved at gå til indstillinger -> SFTP -> Tilføj key - det behøves ikke være .etellerandet, kan lige så godt være en tekstfil.

Når du skal tilgå siden skal du skrive: sftp://ec2-54-xxx-4-xx.eu-west-1.compute.amazonaws.com - sæt port til 22 (hvis du ikke har valgt en anden port).

Så burde du gerne connecte. Og du skal ikke angive kode, når du har din private key i filezilla, da den vil teste hvilken en den skal bruge automatisk.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
Så du vil altid kunne connecte til SFTP såfremt du har ssh på serveren.

Ikke helt korrekt. SFTP kræver der er subsystem slået til, som kan håndtere SFTP requests. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Lucas - Hosting4Real:
Så du vil altid kunne connecte til SFTP såfremt du har ssh på serveren.

Ikke helt korrekt. SFTP kræver der er subsystem slået til, som kan håndtere SFTP requests. 

Se der var noget jeg ikke vidste!

Tak for rettelsen Frands! Men ihvertfald er det standard på centos5,6 minimal at det subsystem er slået til (Ihvertfald det jeg har oplevet).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)