Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Søgeord" vs. "nøgleord"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har altid brugt begreberne "nøgleord" og "søgeord" i flæng i forbindelse med SEM, som værende nogle ord/fraser som bliver brugt til at finde jeg gerne vil være synlig på.

Men er der nogen forskel på betydningen af disse to begreber?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:23

Nej, det er blot to ord for samme sag. Jeg var nom den der startede i Danmark med at bruge den danske betegnelse "nøgleord" - frit oversat fra den engelske version "keywords". "Søgeord" er et udtryk som vist er kommet fra bibliotekarerne :)

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:31

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, det er blot to ord for samme sag. Jeg var nom den der startede i Danmark med at bruge den danske betegnelse "nøgleord" - frit oversat fra den engelske version "keywords". "Søgeord" er et udtryk som vist er kommet fra bibliotekarerne :)

Man kan også udtrykke det sådan: Nøgleord er det man skal anvende på hjemmesiden for at en bruger kan finde siden med sine søgeord.
Iøvrigt hedder det sjovt nok "Keywords" begge veje på engelsk, men hvis vi taler om sætninger, hedder det "Search phrases".

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk
Intensivt kursus i Onpage søgemaskineoptimering.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:41

Ikke helt ... Både "nøgleord" og "keywords" andvendes som fælles betegnelser for både enkelte ord og fraser. Hvis man vil understrege at det er fraser der snakkes om anvendes normalt "keyword phrases" indenfor SEO

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:20

Mikkel deMib Svendsen:

Ikke helt ... Både "nøgleord" og "keywords" andvendes som fælles betegnelser for både enkelte ord og fraser. Hvis man vil understrege at det er fraser der snakkes om anvendes normalt "keyword phrases" indenfor SEO

Jeg er klar over at man anvender dem som fællesbetegnelser, men det er da pudsigt at der er 100 mio sider der hitter på "Search phrases" og kun ca. 2 mio på "Keyword phrases", men de handler måske om andet en SEO. Eller også beviser det måske påstanden om at der er 50 gange flere SEO-amatører end professionelle derudeWink

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk
Deltag på kursus i søgemaskineoptimering d. 24. eller 26. september 2007.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel og Preben

Tak for Jeres svar. Det var godt lige at få sat dét på plads. Der er mange der har forskellige forståelser af disse ord, og det er selvfølgelig svært at diskutere hvad der er rigtigt, men det er meget rart at jeg i det mindste ikke er den eneste der har denne forståelse :)

Det er lidt lige som begrebet SEM, som der er flere der ser som annoncering i søgemaskiner / PPC / AdWords. De ser således SEM og SEO som to adskilte begreber (fx når de siger at de både beskæftiger sig med SEO og SEM). Men ja, det er meget rart lige at vide hvor der findes almene uoverenstemmelser på definitionen på disse begreber. Mht. SEM syntes jeg dog at det er ret logisk at Search Engine Marketing dækker over al slags markedsføring i søgemaskiner.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)