Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ændret en url - finder google selv ud af det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at seo optimere mine artikler og i denne forbindelse har jeg installeret seo plugin fra yoast. Jeg blev opmærksom på, at mine url ikke var brugervenlige, de var autogeneret med nogle tal og spørgsmåltegn m.m. - eks. ?p=49. 

Nu har jeg ændret det, så det bliver brugervenlige url efter titlen på indlægget. Jeg foretog lige en google søgning, og de gamle url med de gamle metabeskrivelser bliver stadig fundet i stedet for de nye. Dog kommer man ind på det rigtige indlæg med den nye url, når man klikker på den gamle.

Opdatere Google selv dette i løbet af nogle dage, eller skal jeg ind i Webmaster Tools og slette de gamle url's? 

mvh Jaks

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:43

Jaks:
Opdatere Google selv dette i løbet af nogle dage, eller skal jeg ind i Webmaster Tools og slette de gamle url's? 

Google retter selv til. Men du skal no regne med, at det tager mere end nogle få dage. Det kan ind i mellem godt tage lang tid.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 11:46

Du bør lave 301-redirects fra de gamle URLs til de nye - det giver det bedste resultat både for Google og for dine brugere.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 11:49

Tak for begge jeres hurtige svar.

Laver jeg 301 redirect i min wordpress eller hvor?

mvh Jaks

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:10

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 12:22

Tak for det. Jamen hvis Wordpress selv klarer det, hvad er så formålet med at lave en 301 redirect til det nye permalink? Giver det bedre seo værdi - evt kan det opfattes som duplicate content at have 2 permalinks til det samme indlæg?

mvh Jaks

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jaks:
Tak for det. Jamen hvis Wordpress selv klarer det, hvad er så formålet med at lave en 301 redirect til det nye permalink? Giver det bedre seo værdi - evt kan det opfattes som duplicate content at have 2 permalinks til det samme indlæg?

Wordpress har selv sørget for 301 redirects for dig.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 12:52

Tak for svarene. Det er godt nok smart Wordpress selv sørger for det.

Angående det Keysersoze skriver med at jeg bør lave 301 redirect for det bedste google resultat, menes der her at lave 301 redirect i mit webmaster tool? Kan jo forstå på jeres svar, at jeg ikke skal tænke på det i wordpress. 

/Jaks

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, en 301 redirect foregår på din webside og hvis WP selv har sørget for at sætte det op for dig skal du ikke foretage mere. Hvis du vil sikre dig at det er sat korrekt op så installer Fiddler og gå ind på en af de gamle urls og se om der først registreres en 301 og derefter en 200 samt at du lander på den nye url.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 14:38

Tak for svaret. Og tak for hjælpen til alle.

Jaks

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)