Jeg er ved at seo optimere mine artikler og i denne forbindelse har jeg installeret seo plugin fra yoast. Jeg blev opmærksom på, at mine url ikke var brugervenlige, de var autogeneret med nogle tal og spørgsmåltegn m.m. - eks. ?p=49.
Nu har jeg ændret det, så det bliver brugervenlige url efter titlen på indlægget. Jeg foretog lige en google søgning, og de gamle url med de gamle metabeskrivelser bliver stadig fundet i stedet for de nye. Dog kommer man ind på det rigtige indlæg med den nye url, når man klikker på den gamle.
Opdatere Google selv dette i løbet af nogle dage, eller skal jeg ind i Webmaster Tools og slette de gamle url's?
Tak for det. Jamen hvis Wordpress selv klarer det, hvad er så formålet med at lave en 301 redirect til det nye permalink? Giver det bedre seo værdi - evt kan det opfattes som duplicate content at have 2 permalinks til det samme indlæg?
Tak for det. Jamen hvis Wordpress selv klarer det, hvad er så formålet med at lave en 301 redirect til det nye permalink? Giver det bedre seo værdi - evt kan det opfattes som duplicate content at have 2 permalinks til det samme indlæg?
Wordpress har selv sørget for 301 redirects for dig.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Tak for svarene. Det er godt nok smart Wordpress selv sørger for det.
Angående det Keysersoze skriver med at jeg bør lave 301 redirect for det bedste google resultat, menes der her at lave 301 redirect i mit webmaster tool? Kan jo forstå på jeres svar, at jeg ikke skal tænke på det i wordpress.
Nej, en 301 redirect foregår på din webside og hvis WP selv har sørget for at sætte det op for dig skal du ikke foretage mere. Hvis du vil sikre dig at det er sat korrekt op så installer Fiddler og gå ind på en af de gamle urls og se om der først registreres en 301 og derefter en 200 samt at du lander på den nye url.