Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SEO på en mono.net hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Har valgt at lave min webshop hos mono.net da jeg før har lavet hjemmeside hos dem.

Jeg vil gerne bruge noget energi på seo og systemet har da også nogle felter til det.
Er der nogle der har erfaring med seo og mono.net? Alt har interesse da jeg ikke har megen erfaring med området.
Gode råd...
Advarsler...
Osv ...

I fhv mono.net, google osv.

Mvh Lotte

Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte

Jeg har haft webshop hos mono i et år, og jeg lærer lidt hver dag. Jeg kan komme med et par råd:

1: Du skal lave en sidetitel og en sidebeskrivelse for hver af dine sider. Det gør du ved at trykke på det lille tandhjul ud for siden i venstre kolonne.

Her skal du gå ind under "Avancerede oplysninger". "Meta tags" kan du godt hoppe over i første omgang.

2: Footer: I bunden af alle dine sider, indsætter du alle dine oplysninger: navn, adresse, mail, cvr. nr.

Google kan godt lide at du giver dig til kende over for dine kunder. Husk det gælder om at skabe tryghed!

3: Hver gang du opretter et produkt, er det vigtigt at udfylde "SEO indstillinger".

Du må gerne kigge forbi: www.sommerkjolen.dk, så kan du se hvordan det KAN se ud.

Så vil jeg anbefale dig http://www.seo-lex.dk/download-light.html. Læs den!! Har selv købt den fulde udgave.

Spørg endelig løs! Jeg er ikke ekspert, så andre må gerne komme med forslag...

God weekend

Thomas

https://detlillevinsalg.dk/

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte

Jeg har haft mono hjemmesider i mange år.

Jeg har gode erfaringer med mono. (og anbefaler dem til folk, som gerne vil have noget der forholdvis hurtigt, kan se pænt ud og som er nemt at lære)

Jeg er helt uenig at du skal hoppe meta tags over, da det er ved hjælp af disse søgeord, som folk finder dig på nettet.

Der skal være komma og så mellemrum imellem ordene og lad være med at komme med for mange tillægsord.

fx god mad (der er jo ikke nogen som ville reklamere med dårlig mad)

Hellere "indisk mad"

Søgeord meta tags kunne være (for en børnetøjswebshop)

børnetøj, color kids, Ballerup, 

... og mange flere (husk at folk tit søge på en kombination af ord: fx: børnetøj + by)

Derudover så brug de tekstboxe til det de er beregnet til. Fx overskrift. Brug dem til overskrifter, da de er kodet med en h1 tag, som søgemaskinerne også vil hæfte sig ved.

Seo er som et helt lydredigeringspult. Hvor der er mange knapper man kan regulere på og tilsammen giver det ønskede resultat.

mvh

Camilla

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla - der er du desværre galt på den. Søgemaskinerne bruger IKKE meta keywords til noget som helst længere, så det er spild af tid at udfylde. Du skal derimod udfylde title og description med en titel på MAX 70 tegn og en description på max 170 tegn. Din titel og description er det, der skal sælge din side i google søgeresultater, så folk faktisk klikker på dem.

\Mikkel

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er stadig delte meninger om det med meta tag keywords.

og jeg mener stadig at det er en kombi. (klar det andet er vigtigere)

men her kan fx skrive hyppige stavefejl ind, som jo ikke står/ikke bør stå andre steder ... 

Jeg kan bere konstatere at det virker på mine egne og når man kigger i koderne på hjemmesideudbydere, så er de der.

:-)

Camilla

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

... men jeg er jo ikke super ekspert på området ...

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Camilla

Du lader ikke til at virke særlig overbevisende :-) - Der er ingen delte meninger. 

Jeg lader Matt Cutts forklare :-)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke rigtigt delte meninger om det, blandt folk der arbejder professionelt med det. 

Se f.eks. denne artikel - og video fra Googles webspam ansvarlige. Google bruger ikke meta keywords... Der er også lavet tonsvis af tests på det - og det har ingen effekt. Om der så skulle være en eller anden mindre søgemaskine der bruger det - det er muligt. Men Google, som står for langt langt størstedelen af danskernes søgninger de læser dem overhovedet ikke. http://www.mattcutts.com/blog/keywords-meta-tag-in-web-search/

Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skulle den vist være lukket ;)

https://detlillevinsalg.dk/

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

:-)

Jeg bøjer mig i støvet ...

men hvordan får man så folk til at finde sig? altså når man gerne vil have at de finder en på noget som ikke står andre steder ..

fx "Koege" Eller det gør man måske bare ikke ...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)