Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på hjemmeside-design

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus,

Jeg ser i skrivende stund, siden med Chrome browser på iPad.

Synes det er et udemærket template - har dog lidt rettelser/kritikpunkter:

Ser lidt underlidt ud med spørgsmålstegne, der er hvide, ved siden af den gule overskrift.

Paragraf-teksten virker lidt stor, kan det passe det er en str. 13/14? - overvej at skrue den lidt ned på 12/13 pt.
- husk lidt større line-height.

Processens aktive overskrifter, skal de ikke også være gule?

Overvej nogle stock billeder samt Google font eller anden type for unik skrifttype. Arial (gætter jeg på) bliver lidt kedelig at se på, og er brugt for ofte.

Desden er det jo blevet nemt, at bruge eksempelvis Googe fonts.

Held og lykke med det, synes du er godt på vej.

Venlig hilsen
Nils
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:05

Nils Pedersen:
Paragraf-teksten virker lidt stor, kan det passe det er en str. 13/14? - overvej at skrue den lidt ned på 12/13 pt.
- husk lidt større line-height.

Det er nog mange der er meget uenige i dette. Om siden er lavet til kun desktop så bliver man nød til at bruge en større størrelse da afstanden til skærmen er større. Kun en af mange faktorer.

Der er meget av diskussion og information om dette:

http://www.w3.org/QA/Tips/font-size

http://www.smashingmagazine.com/2011/10/07/16-pixels-body-copy-anything-less-costly-mistake/

Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.

Spm? Skriv.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:17

Jeg har taget jeres design-orienterede punkter til mig, og jeg har rettet nogle småting. 

Bl.a. har jeg animeret process-baren v.h.a. jQuery, samt ændret på lidt af teksten hist og pist.
Nu hvor jeg designmæssigt har fået grønt lys fra de fleste af jer, kan jeg så småt begynde at kigge på optimering og SEO.

Tusind tak for jeres gode forslag! 

www.rowweb.dk
- Billige og unikke hjemmesider til den mindre virksomhed. Vi skræddersyer dem specielt til dine ønsker og behov!

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:40

Hej Rasmus

Det er en rigtig fed side du har lavet dig der! Jeg ville dog nok overveje, hvem målgruppen skal være... ønsker du at henvende dig til folk der i forvejen programmerer, eller ønsker du at henvende dig til firmaer der skal have lavet en hjemmeside, og som intet ved om programmering?

Hvis du ønsker sidstnævnte som målgruppe, så synes jeg du skal sløjfe alle de faglige begreber fra forsiden, og evt. gemme dem inde under "Hvem er vi?" - Så kan de teknisk interesserede grave informationen frem. I stedet for HTML5, CSS3 og PHP logoerne som du har smidt sammen til højre i top-boksen, så kan du enten sætte et billede af dit ansigt ind, så potentielle kunder kan se hvem du er, eller dine kontaktoplysninger - det virker altid mere tillidsvækkende på folk, at de kan se du rent faktisk "eksisterer" ude i det virkelige liv.

Idéen med at du beskriver processen er SUPER - det giver en potentiel kunde indblik i hvad der skal foregå, når han/hun ønsker en hjemmeside. Det er en rigtig god idé synes jeg. Men du skal nok gøre de klikbare ikoner lidt større eller mere tydelige, så man kan se at der rent faktisk kan klikkes videre :)

Din idé med det runde logo i midten er genial - jeg ville dog nok fjerne teksten "Row Websolutions" under cirklen, jeg synes det virker forstyrrende på det ellers så rene design. Evt. ville jeg måske også sænke cirklen ned, så medianen står vandret med bunden af din topBar.

Og sidst men ikke mindst ville jeg nok vælge en solid baggrundsfarve at have bag teksten, i stedet for den mørkegrå baggrund (debut_dark.png)

Du kan evt. fyre en hurtig tekst af i toppen med dine kernekompetencer, og hvad du kan - formuleret simpelt. "Vi laver hjemmesider", "Vi designer dine brochurer" etc., så du på den måde sender et tydeligt signal om hvad du præcist laver.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 12
Skrevet kl. 12:18

Hej Thomas,

Først og fremmest - Tusind tak for dit svar!

Jeg er nu mere eller mindre færdig med siden. SEO-delen er jeg ikke selv en haj til, men det er der heldigvis en anden i foretagendet der er, og skal kigge på i her de løbende dage.

Siden skulle gerne være optimeret til de fleste browsere. Også IE8 og 9. 7'eren er der lidt mere arbejde i, og det skal jeg have set på her en af dagene.

Jeg har ligeledes få købt et domæne: www.rowweb.dk

Hvad er jeres overordnede indtryk af siden som helhed? 

www.rowweb.dk
- Billige og unikke hjemmesider til den mindre virksomhed. Vi skræddersyer dem specielt til dine ønsker og behov!

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:29

Jeg kan se under priser at du også tilbyder, grafik, logo, banner osv. Havde jeg forstået forkert når du skriver at du er tryg ved programmering og ikke design?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 12
Skrevet kl. 12:34

Jeg har ikke vist ikke sagt, at jeg ikke er tryg ved det :)

"Det kodemæssige er jeg temmelig tryg ved, så nu ville jeg egentlig bare gerne have lidt feedback på design-delen, inden og HVIS jeg smider den ud til den brede befolkning :)"

Under siden "Om os", kan du læse, at vi er et team, der har startet det op. Den grafik der ligger på siden nu, er noget jeg har stået for, ja. Men det er alt sammen med grønt lys fra de resterende.  

www.rowweb.dk

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:35

Jeg undskylder, havde ikke set at i var et team :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 12
Skrevet kl. 12:36

Det skal du skam ikke tænke på :)

www.rowweb.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)