Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links til hjemmeside fra PDF-tilbud - har det nogen værdi?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Når vi sender tilbud ud, så foregår det normalt som en PDF-fil.

Her beskriver vi normalt produkt(er), ydelser mv.

Og her tænker jeg så - har det nogen værdi rent SEO-mæssigt om vi indsætter links i teksten til produkter og beskrivelser på vores hjemmeside, som supplement til det skrevne tilbud.

Et sådant tilbud kan jo blive sendt rundt til flere medarbejdere i virksomheden, som måske kunne tænkes at bruge disse links og dermed skabe trafik på hjemmesiden som måske normalt ikke ville komme.

På forhånd tak..

Mvh, Jacob

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:21

Så længe links ikke fylder det hele - overskygger selve budskabet/tilbuddet, kan jeg ikke se andet end at det er en fin ide.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

@Jacob: Nu forstår jeg det sådan, at i sender jeres tilbud ud som en vedhæftet fil i en mail. Er det korrekt?

I så fald er der naturligvis ingen seo effekt, da søgemaskinerne jo ikke kan se de mails du sender ud! Lægger du derimod dine pdf-tilbud ud på nettet, så har det en seo efffekt, da google sagtens kan læse indholdet af pdf-filer.

Men som links i en mail, kan det have stor værdi. Email marketing er er super stærkt redskab til at skabe mersalg - men det har intet med seo at gøre, hvis jeg forstår din beskrivelse ovenfor korrekt.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Jeg forstår det, ligesom Kenneth, også som om at du sender de her PDF-filer over mail. Er det tilfældet, så skaber det ingen værdi rent SEO mæssigt, da det ikke er publiceret på nettet så Google og andre søgemaskiner kan læse det. 

Mvh

Kristian 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 14:02

Hej,

Ja, I har begge forstået det korrekt - det er PDF-filer vedhæftet i mails, så det bliver ikke offentligtgjort.

Tak for jeres svar.

Mvh, Jacob

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 14:43

Kenneth Wellin:

@Jacob: Nu forstår jeg det sådan, at i sender jeres tilbud ud som en vedhæftet fil i en mail. Er det korrekt?

I så fald er der naturligvis ingen seo effekt, da søgemaskinerne jo ikke kan se de mails du sender ud! Lægger du derimod dine pdf-tilbud ud på nettet, så har det en seo efffekt, da google sagtens kan læse indholdet af pdf-filer.

Men som links i en mail, kan det have stor værdi. Email marketing er er super stærkt redskab til at skabe mersalg - men det har intet med seo at gøre, hvis jeg forstår din beskrivelse ovenfor korrekt.

dbh
Kenneth

I mit hoved skal man dog medregne, at evt. trafik via disse links, vel stadigvæk giver et + til seo'en right? ("?" fordi jeg ikke er en seo-guru, men blot en amatør, der gerne vil deltage i debatten)

Så hvis nogle klikker ind, vil du vel få lidt værdi ud af det i sidste ende :) Men jeg ville også personligt ligge pdf'en online, nu du alligevel er igang :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 14:47

Simon Hansen:
I mit hoved skal man dog medregne, at evt. trafik via disse links, vel stadigvæk giver et + til seo'en right? ("?" fordi jeg ikke er en seo-guru, men blot en amatør, der gerne vil deltage i debatten)

Så er vi i hvert fald lidt længere ud af en tangent. :-) Søgemaskinerne kan jo ikke direkte se, hvilke hjemmesider du besøger ved at klikke på et link i en email. Meeennnn afhængig af hvilken browser du bruger og hvilke plugins du har installeret OG om du f.eks. er logget ind på din google konto, kan de alligevel godt opsamle noget information ... så inddirekte kan det have betydning, ja.

dbh
Kenneth

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 14:54

Er self. rigtigt... Det du mener er vel, at google i en mail (medmindre google på anden måde ved hvilken nation du er af) ikke kan se, hvor du kommer fra, når du klikker på linket og derfor lige så godt kunne være noget polsk trafik fra fiverr.com eller hvad..? :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:01

Simon Hansen:
Er self. rigtigt... Det du mener er vel, at google i en mail (medmindre google på anden måde ved hvilken nation du er af) ikke kan se, hvor du kommer fra, når du klikker på linket og derfor lige så godt kunne være noget polsk trafik fra fiverr.com eller hvad..? :)

Jeg mener såmænd bare, at Google overhovedet ikke kan se hvilket hjemmesider du besøger ved at klikke på et link i en email, med mindre du eller den hjemmside du besøger giver google oplysningerne.

dbh
Kenneth

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:16

Kenneth Wellin:

Jeg mener såmænd bare, at Google overhovedet ikke kan se hvilket hjemmesider du besøger ved at klikke på et link i en email, med mindre du eller den hjemmside du besøger giver google oplysningerne.

dbh
Kenneth

Det er rigtigt, at der ikke flyder PageRank gennem links i de PDF-filer, som er vedhæftet i udsendte mails.

Men Google kan nu godt se, de besøgende til trådstarters site. Der er en Google Analytics konto opsat på sitet.

Besøgene fra PDF-filerne vil som udgangspunkt optræde i Google Analytics som "Direkte besøg".

Sætter trådstarter en kampagnekode op i de indsatte links, vil besøg via links i de udsendte PDF-filer kunne spores.

Hvis de udsendte PDF-filer genererer besøg på hjemmesiden, kan man da håbe, at de besøgende synes om det, som de ser på hjemmesiden.

Det kan være, at de omtaler hjemmesiden i et forum, eller videresender PDF-filen til andre, som derfor besøger hjemmesiden.

Er en hjemmeside med en masse trafik fra mange direkte besøg mere relevant, end en hjemmeside, som ingen eller få besøg har?

Spørgsmålet i overskriften er "har det nogen værdi?".

Jeg vil påstå: Ja da. Smile1

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)