Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver alle mine vare indekseret af google i min Dandomain shop?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på mine varelister meget tekst, og på siden 2 på varelisten kommer den samme tekst også. Så jeg har sat det til i admin på min shop, at google kun skal indekserer side 1 for ikke at få dublicate content.

Nu er det så jeg tænker på om ikke alle varerne på side 2 bliver indekseret på varekortet? eller er der også blokkeret for dette?

Eksempel på en af mine varelister med 2 sider.

http://www.marjoe.dk/shop/staalringe-146c1.html

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har ikke blokeret for indeksering - du har tilføjet et Canonical tag. Og det er helt korrekt udført - og det betyder ikke, at varerne på side 2 ikke indekseres.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:46

Tak for svaret Thomas. Det var dejligt at høre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:19
Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:39

Leif Andersen:

Hej Thomas

rel=canonical only indexes content from canonical URL. Betyder det ikke at produktsiderne til produkterne på side 2 over tid ikke bliver indexeret ?

se http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=1663744 ca. 12:45 henne i videoen

Hvorfor? Det er jo kun side 2, der er Canonical på og ikke på de enkelte produktsider.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 22:58

Hej Marjoe

Begge sider bliver indekeret, dont worry :-) Men trods alt undgår du DC :-)

Rel=Can er et kraftigt hint til Google, det er faktisk ikke sikkert at de vælger at bruge det - det skal dog siges at der kan være få grunde til at de ikke bruge det, eks. hvis de tror du er blevet hacket, eller du laver et Rel=Can til en 404.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 23:35

Hej Thomas

Thomas Rosenstand:
Hvorfor? Det er jo kun side 2, der er Canonical på og ikke på de enkelte produktsider.

Nej, de sider der er indekseret bliver jo nok ikke deindekseret, men hvis nye produkter KUN optræder på side 2 vil de ikke blive indekseret, da det kun er side 1 der indekseres med rel=canonical.

Så en bedre løsning vil være en View All side der ikke vil give dublicate content problem, men det kan gå kraftig ud over loadtiden
på siden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 23:38
Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:50

Leif Andersen:

Hej Thomas

Thomas Rosenstand:

Nej, de sider der er indekseret bliver jo nok ikke deindekseret, men hvis nye produkter KUN optræder på side 2 vil de ikke blive indekseret, da det kun er side 1 der indekseres med rel=canonical.

Så en bedre løsning vil være en View All side der ikke vil give dublicate content problem, men det kan gå kraftig ud over loadtiden
på siden.

Det er simpelthen noget vrøvl! Uanset om en URL bliver indekseret eller ej, følges de links, der er på den URL. Medmindre der er nofollow på, og det er der jo ikke. Beklager - men du har helt misforstået, hvordan Canonical URL virker. Hvis du vil råde, bør du sætte dig ind i forskellen på indeksering og crawl - også for din egen skyld.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Beklager Leif men der er mange canonical sider i Googles Index, så du må vrøvle lidt..

canonical sider bliver indekseret, det gør DC sider ikke...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)