Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra producent i Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i den situation at jeg skal bestille et parti varer hjem fra en kinesisk producent, jeg er dog fuldstændig uden erfaring på dette områder og er derfor kommet til Amino for at søge hjælp i denne færd.

Jeg har flere spørgsmål som jeg håber på, at jeg kan få en hjælpende hånd med - eller i hvert fald blive peget i den rigtige retning. Har absolut intet imod at læse selv, så hvis gode bøger, sites eller lign kan anbefales så gør endelig det.

Følgende problemstillinger støder jeg umiddelbart på:

- Hvordan fungerer betalingen når man handler med en kinesisk leverandør? Hvordan kan jeg sikre mig at denne ikke blot beholder de penge jeg 'sender' uden at levere det aftalte produkt?

- Hvad skal jeg sætte mig ind i told mæssigt?

Ydermere er alle tips og erfaringer varmt velkomment - gode råd er altid meget velkomne :)

På forhånd mange tak,

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29

Martin Andersen:
Hvordan fungerer betalingen når man handler med en kinesisk leverandør? Hvordan kan jeg sikre mig at denne ikke blot beholder de penge jeg 'sender' uden at levere det aftalte produkt?
Det kan du kun hvis han kan henvise til nogle andre i f.eks. danmark som han har leveret til, og selv da er der ingen garanti. Så kan du bruge escrow ved betaling eller paypal - eller betale noget forud og resten ved modtagelsen - men med mange ting gældere reglen, køb sælgeren før varen

Martin Andersen:
- Hvad skal jeg sætte mig ind i told mæssigt?

masser af ting - du skal først og fremmest inden du importerer med videresalg for øje være momsregistreret som CVR OG importørregistreret - men så skal du jo sætte dig ind i toldsatser, fragt, regnskab, erhvervelsesmoms/købsmoms og vel formentlig i det hele taget hvordan man fører regnskab efter loven, indberetter moms og skat

Du kan givet google en masse om det. På min blog kan du klikke på månederne og finde artikler, blandt andet om importregistrering moms og regnskab i DETTE LINK - Den åbner på importregistrering men du ser ved at klikke på månederne til højre om moms, regnskab osv

god vind med det vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 00:55

Mange tak fordi du tog dig tid til at skrive det fine, og meget oplysende, svar John.

Der er i min situation ikke tale en en stor investering - i hvert fald ikke for de fleste, men måske alligevel ift min egen pengepung ;)

Omsætningen for videresalg af alle varer til forventede pris vil ikke overstige 50.000 kroner, hvilket så vidt jeg har forstået det mindsker de formelle krav væsentligt?

Ret endelig på mig hvis jeg er helt gal på den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46

Martin Andersen:
Omsætningen for videresalg af alle varer til forventede pris vil ikke overstige 50.000 kroner, hvilket så vidt jeg har forstået det mindsker de formelle krav væsentligt?
Nej desværre - du må ind og læse mine links igen. Ved import for videre salg er kravene helt ens for 1 kr, 49.999 kr og 250.000 kr.

Kun hvis du kan købe fra Europa og slet ikke fra uden for, kan du køre uden moms, men krav til regnskab er der stadigt og du har stor risiko for moms og bod hvis du kommer over 50000 på 12 mdr i rap alligevel, du kan ikke vente med at registrere til du når 49.999

Læs gerne linkene et par gange - de er ikke slemme

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:51

Martin Andersen:
- Hvordan fungerer betalingen når man handler med en kinesisk leverandør? Hvordan kan jeg sikre mig at denne ikke blot beholder de penge jeg 'sender' uden at levere det aftalte produkt?

Hej Martin

Jeg er netop også hoppet ud i et projekt med at importere råvarer fra Kina. Det bedste råd jeg kan give dig i forhold til betaling er at du absolut ikke skal betale hele beløbet på en gang. Jeg fik forhandlet mig frem til 50% udbetalt til start og de sidste 50% når varerne er lastet på skib og al aftalt dokumentation er på plads (B/L samt diverse certifikater). Men du skal hurtigt gøre det op med dig selv, om du har nerver til at handle med kinesere, og samtidig kunne tåle at tabe dine penge hvis det nu skulle gå galt. Hvis muligt så find flere leverandører der er i stand til at levere det du ønsker så er chancen også større for at finde en reel leverandør.

Min ordre er pt strandet i havnen på DaLian pga 1/4 af forsendelsen er ubrugelig, da der er gået hul på pakningerne under transport fra fabrikken til havnen. Det ikke for at være pessimist, men blot for at dele min erfaring med dig, så du ikke bliver chokeret som jeg.

Få en FOB pris fra din leverandør og find dernæst en dansk speditør der kan hjælpe dig med fragten fra Kina. Jeg har brugt easyshipping.dk og indtil videre er jeg tilfreds med deres service.

held og lykke med projektet

mvh

natuzone   

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 11:46

Martin Andersen:

Hvis det er et lille beløb eller vareprøve, normalt skal du betale det hele, før de sender varer til dig. Hvis det er en relativ stor ordre, kan du forhandle til 30% forudbetaling og resten 70 % mod visning af Bill of Lading. 

Du skal lave en baggrund tjek af din leverandør, før du sender pengene ud. 

Mvh, Anne

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:25

Alt efter hvor din leverandør er i Kina så er vi flere på Amino som har folk på jorden og sikkert også i nærheden af dem du bruger.

Så kunne du sende pengene til en dansk konto og når varerne er frigivet i Kina så giver vi beløbet til leverandøren. Der kan så også laves en inspektion af varerne inden de sendes afsted så du er sikker på at modtage det du forventer.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 19:40

Det lyder umiddelbart fornuftigt, Claus.

Kan du fortælle mig hvad prislejet på sådanne en service ca. ligger i?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 20:24

Det kommer an på tidsforbrug og beløbs størrelse.

Skriv en privat besked hvis vi skal tale eksempler.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)