Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God bærbar til webdesign + kodning

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ok nu kender jeg ikke specifikationerne på din Lenovo, men en ekstern skærm ville være en løsning.

Det er dejligt at arbejde på to skærme, særligt når man koder Web. Hvis den så også kan vendes er det fedt at have sine dokumenter åbne på den rigtige "led".

Suppler med en SSD og mere ram, så køre det.

Teddy 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 18:32

Der er 8 GB RAM i min Lenovo, samt en skærm med en opløsning på 1600x900

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 18:40

Ok og hvilken processor??

Hvis du køber en skærm, så er der jo frit valg i forhold til farvegengivelse. Hvis du så får en SSD så er den helt i vinkel.

Teddy 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 18:42

Det er en Intel i5, 2,3 GHz

Jo, men det giver mig jo stadig ikke muligheden for at arbejde "kun" på den bærbare computer hvis jeg skal have en ekstra skærm til.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 18:53

Nej, men hvis det kun er farve gengivelsen den er gal med, er det da mange penge at smide 14000 til en computer der er stort set har samme specifikationer som den du har, for at få en skærm, der ikke viser farverne 100% alligevel??

En Mac er ikke en vidunder maskine, og modsat hvad nogen tror er den ikke bedre til at arbejde med lyd, grafik og video.

Men man bliver meget mere designer agtig hvis man har en, og det har også værdi Skype-Wink 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 18:57

Nu koster den heller ikke 14.000 DKK, og kan høre du ikke er Mac fan ;)

Men jeg lytter gerne til råd fra begge lejre, det er jo derfor jeg spørger herinde...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 18:57

Lækker bærbar med godt hardware til en god pris.

Du ska have en SSD! Det vil du ikke fortryde. Det er helt op til dig hvor meget plads den skal være på. Men du kunne få en 128gb SSD til en lille pris til System og Software og så kan du flytte 750 GB HDD over i en CADDY og erstatte den med drevet.

Hvis du har et større budget kunne du bestille 2x 258 GB SSD og få dem til at samarbejde med raid0. Så går det stærkt.

Bærbaren:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-n56vz-s4394h-id-7145445.aspx

SSD:
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/crucial-m4-128-gb-id-6626912.aspx

HDD CADDY:
http://hddcaddy.eu/

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 19:06

På Apples hjemmeside koster en 15" 13.999 kr.

Jeg er fan af at folk forstår hvad det er de køber, har for nogle måneder siden snakket med en der troede at der var en speciel chip til grafik i en Mac ??!!!

Teddy 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 08:30

Det er selvfølgelig rigtigt nok når det er 15", men havde tænkt en 13"... og ja det er fint med den størrelse for mig, når jeg skal lave noget grafik og ikke skal teste hjemmesider osv.

Fra Viborg
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:37

I dag er det et religions spørgsmål.

Der er fordele i begge lejre.., og der er tilsvarende ulemper.

Jeg er selv på PC og befinder mig godt der med alle mulige tryksags- og webopgaver. Det software jeg bruger mest er Creative Cloud udgaverne af Adobes Master Collection.

Jeg har en SSD på min Dell Precision. Jeg har eksternt tastatur og skærm. Og masser af Ram.
OG, så har jeg en ColorMunki fra X-Rite.

Det betyder at jeg kan kalibrere mine skærme så de viser samme farve. Dell intern / Dell 24" ekstern derhjemme / EIZO på kontoret.
Det spiller rigtig godt sammen og jeg har på den måde fleksibilitet til at kunne arbejde hvor som helst og mulighed for gode ergonomiske forhold når jeg er derhjemme.

Hey. Det er værktøj. Nogle håndværkere sværger til Metabo og Festool, alt imens andre er smarte med DeWalt.   

Jeg har for længe siden afgjort med mig selv at jeg ikke gider det der Apple-kapløb, og jeg ved at jeg kan outsmarte mange Mac-brugere med det setup jeg har. 

I sidste ende handler det om hvad du vil og kan med tastatur og mus.

Stor hilsen

Morten

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)