Jeg går og overvejer at skifte min bærbare computere ud, som lige nu er en Lenovo T420. Jeg overvejer om jeg skal skifte til en Macbook Pro (u. Retina) med 8 GB RAM.
Men ville i anbefale en Macbook Pro fremfor en PC, hvis den skal bruges til grafisk arbejde, webdesign og hverdagsbrug?
En Apple bærbar er IKKE bedre end andre med samme hardware til grafisk arbejde.
Nu ved jeg ikke om det er Photoshop, Illustrator eller helt tredje værktøj du skal bruge men det kræver slet ikke lige så meget power som bare for 5 år siden
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
En MacBook Pro ville være en rigtig god mulighed, har selv en og bruger den fra tid til anden. Men min ''hverdags'' computer må være min elskede iMac, som bare virker perfekt, bruger den også selv til kodning, og design.
Så kan anbefale iMac, men MacBook er også fornuftig :)
Jeg går og overvejer at skifte min bærbare computere ud, som lige nu er en Lenovo T420. Jeg overvejer om jeg skal skifte til en Macbook Pro (u. Retina) med 8 GB RAM.
Men ville i anbefale en Macbook Pro fremfor en PC, hvis den skal bruges til grafisk arbejde, webdesign og hverdagsbrug?
Hvilke programmer anvender du? Hvorfor vil du skifte? Fordi tingene kører for langsomt på T420'eren?
Jeg bruger Photoshop, Illustrator og InDesign til grafisk arbejde. Derudover synes jeg Coda2 virker som et rigtig godt kodningsprogram, selvom der også findes rigtig gode PC programmer.
Jeg tænker på at skifte til MacBook idet jeg har hørt den gengiver farverne bedre, således den farve man ser på skærmen er tættest på den trykte i virkeligheden !? Dette er kontra min Lenovo, som jeg synes har svært ved at vise den rigtige farve når der arbejdes f.eks. i Illustrator.
Jeg bruger Photoshop, Illustrator og InDesign til grafisk arbejde. Derudover synes jeg Coda2 virker som et rigtig godt kodningsprogram, selvom der også findes rigtig gode PC programmer.
Jeg har benyttet Coda2 siden det kom, og har været glad for det. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke ville skifte til en Macbook på grund af Coda2. Det er grafisk rigtig pænt og brugervenligt, men så er det heller ikke bedre. Jeg overvejer faktisk, at gå på jagt efter en ny editor, da jeg hører at rigtig mange nye programmer har overhalet dem, samt at jeg synes det har visse mangler (Og det går ikke for hurtigt med opdateringer).
Ellers har jeg været tilfreds med min Macbook Pro. Det er en lækker maskine. Jeg føler dog, at jeg har givet mange penge for en maskine der er en anelse langsom i forhold til, hvad man kan finde hos andre producenter.