Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse, igen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har været lidt uheldig med en studievejleder.

Jeg er 18 år gammel, bor hjemme og er snart færdig med min STX uddannelse. Jeg ville gerne læse en form for merkonom, men fandt ud af at man skulle have 2 års erhvervserfaring for at kunne tage den uddannelse. 

Vi fandt ud af at Markedsføringsøkonom var det rigtige, men det viser sig så at han har kikket forkert, da man skal have enten erhvervsøkonomi på b, eller matematik på b niveau, og jeg har ingen af delene, desværre.

Hjælp mig! Jeg vil simpelthen så gerne i gang, og grunden til at jeg vil læse videre, er at jeg ikke ved hvad jeg skal sælge endnu, men jeg ved da at jeg vil starte småt med noget som en webshop. Og så også for at få noget basic viden til hvad jeg skal gøre når jeg først er i gang.

Hvad siger i?

Hilsen Simon Frederiksen :)

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 15:48

Kan du ikke tage et af fagene på et aftenkursus eller andet?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:52

Markedsføringsøkonom kan være et fint udgangspunkt for en webshop.

- Du kan evt. læse matematik b på aftenskole eller intensivt i sommerferien.  

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 15:55

Tak for svaret til jer begge.

Kan det lade sig gøre at læse adgangskravet (altså matematik b eller erhvervsøkonomi c og virksomhedsøkonomi b) mens man tager uddannelsen?

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 15:55

Du kan jo tage enkeltfag på eksempelvis VUC eller følge en klasse på et gymnasium (selvfølgelig kun med de fag, du vil læse op).

VUC tilbyder både halvårlige og helårlige forløb, afhængig af hvor mange fag du skal læse op. Ellers kan du som nævnt også tage et lynkursus på 4 uger i en sommerferie eller 9 uger hvis det er uden for ferien. (Hvis ikke jeg husker helt galt, så passer de nævnte antal uger, men det er om ikke andet deromkring)

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 17:45

Hej Simon.

Matematik B kan du ihvertfald tage som intensiv sommerskole på DTU. Nu er det nogle år siden at jeg selv gjorde det, men det tog 6 uger og eksamen vi fint overstået inden næste semester startede. Det kunne måske være en mulighed?

På den måde ville du kunne komme igang med markedsføringsøkonomen efter sommerferien.

http://www.dtu.dk/Uddannelse/Adgangskursus.aspx

Udsnit:

Turbokurser – korte koncentrerede forløb

Turbokurser er koncentrerede forløb for dig, der mangler et enkelt fag, for at kunne starte på ingeniørstudiet. I forårssemestret tilbyder vi 8-ugers kurser i matematik, fysik og kemi, og i sommerperioden tilbyder vi 6-ugers kurser i matematik, samt 3-ugers kurser i fysik og kemi. Starttidspunkter for turbokurserne kan du se på www.adgangskursus.dtu.dk

Natasha

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 17:59

Vær opmærksom på, at hvis du allerede har een gymnasial uddannelse, så skal du selv betale for yderligere fag. Måske er der en billigere mulighed i opgraderingsfagene som på DTU

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

Gymnasiel Supplering

http://www.gsdanmark.dk

Så kan du supplere til din gymnasielle uddannelse med de fag du ønsker og så kan du også se hvor og hvorledes og sådan :)

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 19:38

Tak for alle jeres svar!

Jeg har fundet ud af en masse, lige nu står jeg og prøver at finde ud af hvordan jeg skal tage suppleringsfagene erhvervsøkonomi C og virksomhedsøkonomi B, og stadig beholde min SU, og derfor også mit hypercard (da man skal have minimum 16 timer om ugen for at få adgang til disse ting)

Står og skal finde ud af hvordan jeg skal tage dem, over et år, eller en sommerferie måske... Hvis jeg kan læse både C og B niveauet på samme tid. Ellers er jeg nødt til at finde nok supplerignsfag til at få 16 timer om ugen, som måske heller ikke er særlig fedt, da jeg måske er tvunget til at have fag som f.eks kemi, på højere niveau end jeg har i forvejen.

- Simon Frederiksen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:41

Marianne H:

Vær opmærksom på, at hvis du allerede har een gymnasial uddannelse, så skal du selv betale for yderligere fag. Måske er der en billigere mulighed i opgraderingsfagene som på DTU

Hvis han ryger på dagpenge, så burde han kunne få lov, at tage fagene som led i 6 ugers selvvagt udd.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)