Jeg har kontaktet ca. 200 virksomheder via mail, tlf. og booking af møder og personligt udleveret mit visitkort i virksomhederne, men indtil videre uden at det har resulteret i et salg, så tænkte at jeg godt ku bruge et godt råd, en go idé eller nogle opmuntrende ord :-)
Nogle af virksomhederne har udvist interesse, men det har stadig ikke ledt til det endelige salg og jeg har fået indtryk af at de 2 hovedårsager er, at mobil apps til virksomheder stadig er forholdsvis nyt og at finanskrisen tilsyneladende stadig ikke er helt forbi endnu, men der er begyndt at være meget fokus på apps i medierne efterhånden, så er sikker på at det kun er et spørgsmål om tid, før alle virksomhederne ser fordelene ved at ha deres egen mobil app :-)
Det er utrolig svært og vide, om du gør noget galt i forhold til din tilgang til markedet, da vi ikke kender dit markedsføringsmateriale eller hvilke virksomheder du går til..
Mange af de store virksomheder har jo allerede deres egne apps og tit får en virksomhed lavet en app, blot fordi det er populært og "innovativt", selvom de overhovedet ikke har brug for det.
Mit råd til dig vil dog være, at få kigget tilgangen til markedet igennem og så få lavet en anden vinkel på din tilgang, således kan du bedømme om markedet ikke er klar eller produktet ikke er godt nok.
Husk desuden at du ikke må sende uopfordret mails til virksomheder.
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Nu sidder jeg til dagligt i nøjagtigt den situation... at skaffe nye kunder. Det handler ikke om at skabe en dialog med kunden i telefonen, det handler om at booke et møde, og kun et møde er værd at gå efter. Det kunne være med overskriften;
Hvordan kan en App. hjælpe jer til at blive bedre-agtigt, Trending App, hvorfor?
giv dem muligheden for at høre om App's generelt set... så tager du til møde ud og hører om kunden, hans virksomhed og hvordan de arbejder - på et eller andet tidspunkt finder du frem til noget som en App kan bruges til. Det er her du skal gå efter en aftale om at måtte give en konkret tilbud på en App til løsning af netop dette problem/udfordring. Man kan aldrig få succes med at sælge "luft på dåse" det SKAL være konkret og relevant for dine potentielle kunder. Med relevant mener jeg at, det SKAL give værdi for din kunde.
Jeg er helt enig i det du skrev i dit svar og det er også den tilgang jeg har benyttet helt fra start af og jeg har undervejs hele tiden prøvet at finde nye vinkler og måder at anskue og gøre tingene på, udfra de erferinger jeg har gjort mig og jeg har nu fundet en ny tilgang til tingene, som jeg er sikker på vil fungerer rigtig godt og få slået hul på isen og få gang i udviklingen i min virksomhed :-)
Beklager meget jeg ikke fik svaret i sin tid, men der er løbet meget vand under broen siden, som man siger og jeg har nu afviklet min virksomhed og valgt at gå i en hel ny retning :-)
De bedste ønsker og al mulig held og lykke med dine gøremål :-)