Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, lavere værdi på faktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! 
Hvis jeg har købt for 375 dollars hos en leverandør, men han på min pakke har sat en lavere værdi (uden jeg har bedt om det, pga told) hvordan får jeg så indberegnet/betalt den korrekte købsmoms af mine 375 dollars?

Varerne er købt gennem Aliexpress.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24

jeg går ud fra at du er registreret virksomhed og købet virker gjort i dollars - formentlig fra USA eller i alle fald fra uden for EU. Jeg går også ud fra du er importørregistreret hvis det er med videresalg for øje.

Du bogfører så erhvervelsesmoms med et beløb på 25% af den danske værdi af 375 $ + fragt omkostning og erhvervelsesmoms varekøb uden for EU hører under salgsmoms - og tilsvarende beløb i købsmoms. Derved skal du ikke som virksomhed betale noget i moms, da beløbet bliver det samme på begge sider af salgs og købsmoms - det er statistik

Rent praktisk vil du også være forpligtet til at fortolde korrekt ud fra den korrekt værdi (give told kopi af fakturaen)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 12:45

Jeg er CVR registret med både import og eksport ja.

Men på pakken jeg modtager står der en anden og meget lavere værdi end den jeg faktisk har betalt. Og da jeg jo ikke vil snyde nogen, og gerne indberette den korrekte moms, kan jeg så godt "nøjes" med at vise dem en bankudskrift på beløbet, samt kopi af købet på nettet

Da jeg ikke som sådan har fået en faktura - lige nu holdes pengene af tredjepart (escrow), indtil jeg godkender varen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51

ja hvis ikke du har fået en faktura så må det være kopi af købet fra nettet og evt bank der er det nærmeste vil jeg mene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  www.loveable.dk Skrevet kl. 12:55

Okay mange tak. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)