Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billednavn med ÆØÅ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ligger landet med billednavne der indeholder ÆØÅ? Kan huske år tilbage hvor det var helt FY-FY, men har det ændret sig?

Jeg sælger f.eks. kun i Danmark og kunne da godt tænke mig at bruge æøå i nogle af mine billednavne så de f.eks. kunne få lov at hedde: Strømpebukser i blå og hvid. I stenfor at jeg skal opfinde navne som Stribede sokker i blaa og hvid....

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 15:15

Det korte svar er : Lad vær !

I mange tilfælde giver det ikke problemer, men det kræver at mange forudsætninger spiller sammen; browser, server, cms/backend, database eller hvilke komponenter der nu måtte være blandet ind i det.

Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 15:28

Tak. Det var lige hvad jeg havde brug for at høre. Big Smile

MVH

Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 11:26

Et spørgsmål i samme område. Hvor lang må billednavnet så være?

Mange skriver om at det er godt at bruge søgeord i navet på billedet men det er vel grænser for hvor langt det må være ? Nogen der ved det, eller har en mening om det?

MVH

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 11:39

Jeg kender ikke til SEO'en i det, men mener fra gammel http-specifikation at du bør holde din samlede URL under 192tegn (jeg kan ikke bakke det op dog), men der er rigelig plads ihvertfald.

Jeg vil formode at fx. Google ikke kigger så meget på filnavnet som de ALT-tekter og tekster omkring billedet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)